کد خبر: 30012 | زمان مخابره: 8:43:19 - یکشنبه 31 فروردین 1393 | بدون نظر | |

درس خواندن با ترس؛ ۲۷۰ مدرسه غیرمقاوم در جیرفت

رییس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: یکی از دغدغه های ما وجود مدارس غیر مقاوم محل تحصیل دانش آموزان است.

 به گزارش نشانه نیوز، احمد اسکندری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، افزود: دغدغه ما بحث فضای آموزشی است که می توان به وجود ۲۷۰ مدرسه غیر مقاوم محل تحصیل دانش آموزان اشاره کرد که در سطح کشور کم نظیر است.

وی بیان کرد: انتظار داریم در سال جاری در کمیته برنامه ریزی شهرستان جیرفت توجه ویژه ای به بحث نوسازی مدارس شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالا، امسال در نظر داریم، تجمیع مدارس را داشته باشیم تا مدارسی که تعداد کمی دانش آموز دارند،تجمیع شوند.

وی گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با برنامه ریزی به اهدافی که آموزش و پرورش پیش روی ما گذاشته و برنامه هایی را که به عنوان نقشه راه تعریف کرده است دست یابیم و نتبجه خوبی را هم برای مردم و دانش آموزان داشته باشد.

اسکندری با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ گفت: با توجه به اینکه آموزش نقش موثری در توسعه اقتصاد و فرهنگ دارد لذا برای تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده تلاش می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد در آموزش و پرورش زمانی می توان مثمر ثمر باشد که بخش خصوصی به کمک آموزش و پرورش بیاید و در این زمینه فرهنگیان باید کمک کنند تا به مقوله فرهنگی که مورد تاکید رهبری قرار دارد دست یابیم.

اسکندری افزود: با توجه به حجم بالای کار و منابع محدود دستگاه تعلیم و تربیت باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم تا به فضای مطلوب برسیم که در این زمینه آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان این مطلب که وجود مدارس غیر دولتی می تواند قدم خوبی در این زمینه باشد، گفت: در شهرستان جیرفت و در این حوزه حرکت خوبی شده است و به علت عدم حمایت، این مدارس مشکلاتی دارد که رفع آن در دستور کار قرار دارد تا بتوان از صندلی های این مدارس استفاده بهینه کرد.

اسکندری افزود: مهمترین منابع ما نیروی انسانی است که موجب تعلیم خردمند و کارهای پژوهشی، علمی و فرهنگی شده و همین امر باعث می شود تا آموزش و پرورش به نقطه مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد: بهینه سازی نیروها، آموزش کاربردی و ماندگار همه مقاطع تحصیلی، پژوهش متعادل همراه با نیاز های هر دانش آموز در مقاطع تحصیلی و توجه به فرهنگیان به عنوان منابع اصلی آموزش و پروش از برنامه هایی است که در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

اسکندری ادامه داد: هفته معلم فرصتی است برای قدردانی از تلاش های فرهنگیان که سعی داریم تا امسال برنامه های متناسب با شان معلمان برگزار کینم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده ستاد اسکان فرهنگیان جیرفت در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به افزایش ۲۵ درصدی مسافران نوروزی ستاد اسکان فرهنگیان بیش از ۳۷۰ کلاس درس را برای پذیرای این مهمانان آماده کرد و توانست در این ایام ۱۸ هزار مسافر را اسکان دهد.

اسکندری تصریح کرد: نبود خانه معلم دغدغه همکاران است که امید است بتوانیم یک خانه معلم در شان فرهنگیان در این شهرستان احداث کنیم.

وی بیان کرد: رویکرد ما به سمت و سویی است که هر دانش آموز بتواند رشته و شغل مورد علاقه خود را انتخاب کند.

اسکندری با بیان این مطلب که رفتن به سمت هیات امنایی کردن مدارس در دستور کار است، گفت: به این منظور نیز چند مدرسه پیشنهاد شده است تا به صورت هیات امنایی اداره شوند.

به گزارش ایرنا، در شهرستان جیرفت ۳۸ هزار و ۸۰۳ دانش آموز در ۵۴۸ مدرسه دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند.



ارسال نظر


آخرین خبرها