کد خبر: 30170 | زمان مخابره: 10:14:18 - سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

پرداخت هزینه‌های ازدواج و طلاق در کرمان الکترونیکی شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان گفت: در حال حاضر تمامی هزینه‌ها در دفاتر ازدواج و طلاق استان به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، رضا طالبی‌زاده در گفت‌وگو با  تسنیم ، با اشاره به راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج و طلاق در استان کرمان، اظهار کرد: این دفاتر به صورت آنلاین امکان بررسی اصالت اسناد هویتی ارایه شده از سوی مراجعان را دارند.  

وی افزود: قبل از راه‌اندازی این سامانه، تمامی فعالیت‌های دفاتر ازدواج و طلاق به شکل سنتی انجام می‌شد که با توجه به حرکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سوی ثبت نوین، نرم افزارهای مورد نیاز برای واحدهای متبوع این اداره کل نیز تامین و این سامانه اجرایی شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان تصریح کرد: سامانه دفاتر ازدواج و طلاق به شکل آنلاین به اطلاعات اداره کل ثبت احوال متصل است و این امکان وجود دارد که پس از تایید اصالت اسناد هویتی مراجعان، اقدامات قانونی دیگر از جمله ازدواج و طلاق انجام شود.

ثبت وقایع ازدواج و طلاق در کمترین زمان در کرمان

طالبی‌زاده گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ثبت وقایع ازدواج و طلاق نیز در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته این اطلاعات باید به شکل دستی به ادارات ثبت احوال اعلام می‌شد که این موضوع، طولانی شدن زمان ثبت این وقایع را به دنبال داشت، اما در حال حاضر پس از ثبت اطلاعات به شکل آنی، این اطلاعات در بانک اطلاعاتی ثبت احوال نیز ثبت می‌شود.

جلوگیری از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه فاقد مجوز در کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با اشاره به این که در این سامانه اطلاعات مربوط به اتباع بیگانه نیز وجود دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه فاقد مجوز جلوگیری شده و به تبع آن از تبعات بعدی این اقدامات نیز پیشگیری می‌شود.

طالبی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون    ۱۲۰  دفتر ازدواج و  ۲۰   دفتر طلاق در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد،  ۲۹  دفتر ازدواج و   ۵  دفتر طلاق در شهر کرمان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پراخت‌ها در دفاتر ازدواج و طلاق نیز به شکل الکترونیکی انجام می‌شود که این اقدام در شفاف سازی پرداخت‌ها و نیز جلوگیری از فرار مالیاتی نقش مهمی دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها