کد خبر: 30187 | زمان مخابره: 10:42:00 - سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

پاداش ۵ میلیونی به زنانی که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند

شهردار مشهد گفت:  به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، پنج میلیون تومان پاداش می‌دهیم.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در نشستی با کارکنان زن شهرداری که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد، با بیان اینکه به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، پنج میلیون تومان پاداش می‌دهیم و مرخصی زایمانشان را به دو برابر افزایش می‌دهیم، افزود: این امر را حتی به شهرداران آینده به عنوان تصمیم شهردار فعلی برای اجرا اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به آن دسته از کارمندان زنی که دارای فرزند سوم باشند، پاداش خواهیم داد البته اکنون نمی‌توانم میزان آن را به طور دقیق مشخص کنم؛ ساعات کاری آنان را کمتر و مرخصی شیردهی آنان را افزایش خواهیم داد.

به احدی اجازه به مخاطره انداختن موقعیت شغلی بانوان را در شهرداری نمی‌دهم

مرتضوی دو مشکلی که امروز کیان خانواده و جامعه را در معرض تهدید قرارداده است، افزایش آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج جوانان دانست و گفت: از بانوان تقاضا می‌کنم به این موضوعات دقت کنید و تاجایی که امکان دارد در راه مشکل‌گشایی گام بردارید.

شهردار مشهد در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شغلی کارکنان زن شهرداری گفت: تا زمانی‌که بنده شهردار مشهد هستم اجازه اینکه ثبات شغلی بانوان این سازمان به خطر بیافتد را به احدی نخواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که مستعد کار مدیریتی هستند باید در سمت‌های مدیریتی به ویژه در فرهنگسراها که مدیریت آموزشی دارند و با روحیات بانوان سازگارترند، به کار گرفته شوند.

مرتضوی اظهار کردک زنان وظیفه دارند در تربیت و پرورش فرزندان و جامعه بکوشند و به استحکام نهاد خانواده کمک کنند و در این راستا باید از نقش فاطمه زهرا(س) در همسرداری و پرورش فرزندان الهام گیرند.

وی حضرت زهرا(س) را مایه بهجت و سرور قلب پیامبر دانست و گفت: در جایی نبی مکرم اسلام فاطمه را پاره تن خود و در جای دیگر فاطمه زهرا (س) را ام ابیها می‌خواند.

شهردار مشهد اضافه کرد: این تعاریف هم ناظر به شأن، مقام و جایگاه ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است و هم بیانگر ارادت نبی مکرم اسلام به این بانوی بزرگوار است.

مرتضوی رسالت زنان را از دیدگاه اسلام رسالت ولایی دانست و گفت: مقام حضرت فاطمه (س) از حیث وجودی معادل قرآن کریم است و آن حضرت چیزی از ولی مطلق کم ندارد و همتای مقام امیرالمومنان است.

وی اضافه کرد: زنان نیز در جامعه وظیفه خطیری دارند و علاوه بر کار در بیرون منزل، بار مدیریت خانواده را به دوش می‌کشند و به همه امورات رسیدگی می‌کنند.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت فرهنگسازی برای گسترش ازدواج در بین جوانان خاطرنشان کرد: به ازدواج جوانان کمک کنید به ویژه امروز که دامنه ارتباطات وسیع‌تر شده و دسترسی به دانش‌ها افزایش یافته است.

منبع ایسنا

 



ارسال نظر


آخرین خبرها