کد خبر: 30211 | زمان مخابره: 15:17:23 - سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‌آلا برای نخستین‌بار در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: برای نخستین‌بار در سطح استان کرمان طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در رودخانه شور دهستان سی‌ریز شهرستان زرند در حال اجرا است.

به گزارش نشانه نیوز،علی زارعی در مراسم صید ماهی اظهار داشت: شهرستان زرند از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید و پرورش آبزیان به ویژه آبزیان شورپسند برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند یکی از ظرفیت‌های بالقوه این منطقه را در بخش آبزی پروری به سبب وجود چاه‌های آب متعدد کشاورزی دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف آبزی پروری در توسعه روستایی باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان نظیر آب ذخیره کشاورزی بهره برد.

زارعی با اشاره به مزایای آبزی پروری گفت: این کار توسعه روستایی، سلامت، تغذیه مناسب، اشتغال، درآمدزایی، کاهش آسیب‌پذیری جامعه و توسعه پایدار را به دنبال دارد.

وی از مزایای دیگر آبزی پروری، به ادغام آبزی پروری با کشاورزی اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در استخر ذخیره آب، سبب افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی از طریق استفاده از کود و غذای آبزیان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند با انتقاد از اینکه در بیشتر مواقع کشاورزان از انجام این کار غفلت می‌کنند، خاطرنشان کرد: انجام همزمان کار کشاورزی و پرورش ماهی، سبب افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی، افزایش مصرف سرانه ماهی در مناطق روستایی، تثبیت اشتغال و افزایش درآمد خانواده‌های کشاورز منطقه می‌شود.

افتتاح یک مرکز مذهبی در زرند

طی مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان زرند حسینیه ۱۴ معصوم (ع) روستای بهاآباد زرند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدرضا مهدلو بخشدار مرکزی شهرستان زرند گفت: این حسینیه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۷۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد ۱۸۰ میلیون ریالی نیکوکار محمد علیزاده در مدت زمان یک سال احداث شده است.

به گزارش فارس، این مراسم با اهدای هدیه به بانوانی همراه بود که القاب فاطمه زهرا (س) را داشتند.



ارسال نظر


آخرین خبرها