کد خبر: 30236 | زمان مخابره: 17:24:27 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان : بهترین مکان برای نمایشگاه دایمی زلزله کشور، استان کرمان است

پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه با حضور معاون وزیر کشور، رییس جهاد دانشگاهی و استاندار کرمان در دانشگاه شهید باهنر آغاز شد.

به گزارش نشانه نیوز، رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این همایش گفت: خلاء های قانونی در وزارتخانه های ذیربط، نظام مهندسی و سایر بخش های مربوط وجود دارد و خلاء سازمان مدیریت بحران کشور، نبود قانون منسجم و مدون در رابطه با مدیریت بحران است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

دکترˈرضا کامیاب مقدسˈ افزود: هنوز تلخی واقعه هولناک زلزله بم در ذائقه مردم کشور بویژه استان کرمان وجود دارد.

وی بیان کرد: در حالی که ایران کشوری با سابقه در مهندسی عمران و دارای ابنیه قدیمی پابرجا و برخوردار از منابع عظیم مادی و انسانی است، چه دلیلی وجود دارد که در چنین حوادثی تلفات می دهیم.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی سازه و زلزله اظهار کرد: اگرچه اقدامات گذشته را نادیده نمی گیریم اما باید توجه کنیم که اگر این زلزله ها در تجمع جمعیتی و در یک کلانشهر رخ دهد چه فاجعه انسانی به بار می آورد.

وی افزود: حرکت کشور باید از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک باشد؛ ما در کشوری هستیم که زلزله جزیی از واقعیت زندگی ماست و باید بر این مبنا تمهیداتی اندیشیده و زندگی خود را تنظیم کنیم و هر بخش کشور در این زمینه مسوولیت خود را دارد و وظیفه دانشگاه در ارایه آخرین دستاوردهای روز دنیا و کشور ویژه تر است.

دکتر کامیاب مقدس تصریح کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان کرمان از نیازهای استان در راستای فعالیت پژوهشکده زلزله است که مدتی به تعویق افتاده و جهاد دانشگاهی آمادگی کامل برای اقدام در این زمینه را دارد.

به گفته وی بهترین مکان برای نمایشگاه دایمی زلزله کشور، استان کرمان است و در صورت فعال شدن آن کار بزرگی در راستای فرهنگ سازی و دانش مهندسی زلزله است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان افزود: امروز همزمان با پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه از نرم افزار ˈفرمینˈ رونمایی می شود که در نوع خود منحصر بفرد و بی بدیل و برای طراحی مفهومی سازه های فضا کار وجود این نرم افزار حیاتی است.

وی گفت: این نرم افزار توسط پروفسور هوشیار نوشین استاد دانشگاه ساری انگلستان و شاگردان وی طراحی و امکانات جدید به آن اضافه و کارآمدتر شده است.

وی ادامه داد: از ۴۳۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه، پس از داوری ۱۷۳ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در دو روز برگزاری این کنفرانس در پنج سالن به صورت همزمان ارایه می شود.

همچنین همزمان با برگزاری این کنفرانس، نمایشگاه کتاب در ساختمان جهاد دانشگاهی برپا شد



ارسال نظر


آخرین خبرها