کد خبر: 30255 | زمان مخابره: 8:31:43 - پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

قیمت کالاهای اساسی در کرمان گران نمی‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: قیمت کالاهای اساسی در کرمان تا خرداد ماه سال جاری گران نمی‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمد تکلوزاده بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هدفمندی یارانه‌ها و تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: افزایش قیمتی در کالاهای اساسی مردم تا خرداد ماه سال جاری در استان کرمان نداریم.

وی ابراز داشت: کالاهای گروه نخست شامل گوشت قرمز، گندم، آرد، نان، برنج، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت، کنجاله، سویا، گوشت سفید، شیرخشک صنعتی، شیر خام، کود اوره، کود فسفات و پتاسیم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان ادامه داد: ۱۱ کارگروه پیشنهادی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است که شامل کارگروه‌های اقتصاد کلان، تنظیم بازار، انرژی، خانوار، سلامت، حمل و نقل، محیط زیست، صنعت و معدن، امنیت و امور انتظامی، تدوین محتوا و فراخوان انصراف داوطلبان، اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات و امنیتی و انتظامی می‌شود.

تکلوزاده عنوان کرد: دولت‌ها کمک‌هایی را برای جمعیت‌ها و مردم خود در فازهای مختلف انجام می‌دهند که می‌تواند، مقطعی و یا مستمر و نقدی یا غیرنقدی باشد.

وی بیان داشت: در ایران یارانه به اقلام تولیدی و قابل عرضه به مردم اختصاص داده می‌شد، اما میزان برخورداری مردم از همه اقلام یکسان نیست.

تکلوزاده اظهار داشت: دهک‌های نهم و دهم در ایران از یارانه بنزین در هر سال ۲ میلیون تومان و دهک‌های پایین ۳۰۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند که بی‌عدالتی است، زیرا در واقع پولدارها از یارانه بیشتری برخوردارند.

وی تصریح کرد: برای هدفمندی یارانه‌ها در ایران باید تدابیری اندیشیده می‌شد که این امر از دولت قبل آغاز شد و به طور معمول در مرحله نخست نواقصی وجود داشت که باید اصلاح شود.

این مسئول ابراز داشت: دولتمردان اعتقاد دارد که تمام اشکالات را نمی‌توان برطرف کرد، اما باید پله‌ پله و قدم به قدم جلوتر روند.

تکلوزاده از ارائه یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان یارانه نقدی طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: اعتبارات عمرانی در استان کرمان طی سال گذشته فقط ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با اصلاحاتی انجام می‌‌شود، افزود: ۷۰۰ مرکز ثبت‌نام رسمی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در استان کرمان فعالیت کرد و مشکل و تنشی در زمان ثبت‌نام نداشتیم.

تکلوزاده گفت: از مجموع ۹ حامل انرژی تاکنون قیمت شش حامل اصلاح و اعمال شد و برای قیمت سه حامل باقی‌مانده شامل گازوئیل، بنزین و سی‌ان‌جی هم امروز تصمیم‌گیری می‌‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در سطح کلان کشور از این پس تنظیم بازار توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد و این نهاد باید از تجربه سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه استفاده کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها تا خرداد ماه سال جاری افزایش نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: قیمت نان تغییر نمی‌کند و افزایش قیمت سیمان توسط کارخانجات هم خلاف است و به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهند.



ارسال نظر


آخرین خبرها