کد خبر: 35084 | زمان مخابره: 19:10:35 - دوشنبه 30 تیر 1393 | بدون نظر | |

۱۰۷۲ پرونده مبارزه با قاچاق کالا در استان کرمان تشکیل شد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سه ماه نخست سال جاری در مجموعه یگان های نیروی انتظامی استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا یکهزار و ۷۲ پرونده تشکیل شده است.

 به گزارش نشانه نیوز، سردار حسین چناریان عصر دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در محل استانداری افزود: در این مدت از نظر تعداد پرونده نسبت به سال گذشته، ۱۱۰ درصد افزایش داشته ایم.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در پرونده های نیروی انتظامی که در این سه ماه تشکیل شده نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: سه ماه نخست سال قبل ارزش ریالی پرونده ها ۸۴ میلیارد ریال بوده که امسال به بیش از ۹۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش چشمگیر کشفیات قاچاق در چند مورد خبر داد و افزود: در زمینه کشف مشروبات الکلی و مسکرات خارجی ۱۵۷ درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: کشف سلاح قاچاق شش درصد، دارو ۷۰۰ درصد و وسایط نقلیه سنگین ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سردار چناریان گفت: تجهیزات رایانه ای نیز یکهزار و ۹۲۲ دستگاه بود که سال گذشته در سه ماه نخست ۴۹ دستگاه کشفیات داشتیم، پارچه نیز ۱۳۲ درصد و لوازم یدکی سه هزار و ۲۷۵ درصد نسبت به سه ماه نخست سال گذشته افزایش داشته ایم.

وی اضافه کرد: منسوجات مانند کیف و کفش و سوخت هم در این سه ماه افزایش کشف داشته است و در مجموع ۱۲ ماه سال گذشته در تعداد فقرات پرونده ها ۲۷ درصد و در زمینه ارزش ریالی ۳۹ درصد در پرونده هایی که در پلیس تشکیل شده افزایش داشته ایم.

وی تصریح کرد: در بحث دام قاچاق در این سه ماه کشفیات پلیس نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۳ درصد کاهش داشته است.

مسوول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان هم گفت: این سازمان دو تکلیف دارد که یکی جمع آوری و فروش اموال منقول و غیر منقول است.

علی شکاری افزود: کمبود نیرو، خودرو و نداشتن انبار و ساختمان اداری از مشکلات این اداره در استان کرمان می باشد.

معاون شرکت پخش فرآوده های نفتی منطقه کرمان نیز گفت: سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مصرف نفت گاز که توسط کامیون ها مصرف شده ۱۲ درصد افزایش داشته ایم.

حسنعلی سردشتی افزود: باید با کامیون های متخلف در زمینه سوختگیری برخورد شود.

وی تصریح کرد: ۱۰ جایگاه سی ان جی در استان کرمان تعطیل است که برای فعال شدن این جایگاه ها باید شرکت نفت بدهی جایگاه ها را اقساط کند تا این جایگاه ها وارد چرخه خدمات رسانی شوند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیون تومان هم برای ساخت آزمایشگاه تشخیص مواد سوخت قاچاق نیاز است که در صورت تامین آن دیگر سوخت برای آزمایش به سایر استان ها ارسال نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هم گفت: امسال در زمینه قاچاق دام مشکل خاصی وجود نداشته است.

حسین رشیدی افزود: بهره برداری از کشتارگاه صنعتی بم می تواند در کاهش قاچاق دام موثر باشد که باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل آن اقدام کرد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان هم گفت: در بازدید از ادارات گمرک، سازمان اموال تملیکی و دخانیات از نزدیک مسایل مربوط به این ادارات مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم شهریاری خاطرنشان کرد: بحث مدیریت فعلی یک مدیریت جهادی است که باید رضای خداوند و رهبری را به همراه داشته باشند.



ارسال نظر


آخرین خبرها