کد خبر: 35133 | زمان مخابره: 15:50:15 - سه شنبه 31 تیر 1393 | بدون نظر | |

رعایت اعتدال در تربیت ماموریت اصلی حوزه پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ماموریت اصلی حوزه پرورشی آموزش و پرورش، رعایت اعتدال در تربیت دانش آموزان است.

به گزارش  نشا نه نیوز، سید ˈداوود ملکیˈ افزود: زمانی در آموزش موفق می شویم که دانش آموزانی متعادل در رفتار، کردار و نگرش تربیت کنیم و دین مبین اسلام نیز بر اعتدال در همه امور تاکید دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی تحول و پیشرفت هر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این نهاد از توانایی ها و ظرفیت های فراوانی برخوردار است.

وی گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش علاوه بر دانش افزایی، تربیت دانش آموزان به معنای عام است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، بیان کرد: آموزش های ارایه شده در آموزش و پرورش بر مبنای تربیت انسانی متدین، قانونمدار و منطبق بر اصول اجتماعی کشور است.

وی تربیت را صرفنظر از نگاه و رویکرد آموزش صحیح ندانست و گفت: ما معتقدیم زمانی آموزش و دانش در درون فرد متبلور می شود که بستر آن محقق شده باشد.

وی با اشاره به اینکه شکل آموزش ها در تابستان تغییر می کند، اظهار کرد: آموزش در مدارس حتی در تابستان نیز متوقف نمی شود.

ملکی، ادامه داد: ۳۰۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در کرمان در قالب ۷۰ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۵ اردوگاه فرهنگی تربیتی، ۱۲۰ آموزشگاه، ۱۵ دارالقرآن، ۳۰ پژوهش سرا و ۴۰ مجتمع وورزشی فعال است.

وی گفت: این پایگاه ها در زمینه ساماندهی اوقات فراغت و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان فعالیت می کنند.

وی افزود: دانش آموزان کرمانی در تابستان نیز با شرکت در اردوهای درون و برون استانی آموزش های فرهنگی، هنری و تربیتی را فرا می گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: پیش بینی می شود ۱۹ اردوگاه استانی و منطقه ای در استان پذیرای حدود ۹۰ هزار دانش آموز در اردوگاه درون استانی باشند.

وی بیان کرد: برنامه های آموزش مهارت های زندگی توسط مشاوران تربیتی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سال جاری است.

ملکی، بیان کرد: مسوولان در پژوهش سراهای دانش آموزی، دارالقران ها، سالن های ورزشی و مدارس قرآنی در تابستان سال جاری برنامه های متنوعی را ساماندهی و اجرا می کنند.

وی افزود: سال گذشته نیز بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در اردوهای تابستانی اداره کل آموزش و پرورش شرکت کردند.

وی گفت: بخشی از اعتبارات برنامه های اوقات فراغت به صورت متمرکز از طریق وزارت آموزش و پرورش و بخشی نیز توسط اولیا به عنوان شهریه تامین می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: ۵۰۰ دانش آموز کرمانی در اردوهای برون استانی علوی با مشارکت بنیاد مستضعفان شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ دانش آموز در جشنواره های کشوری فرهنگی، هنری، قرآن و معارف اسلامی در تابستان سال جاری حضور پیدا می کنند و برنامه ریزی لازم نسبت به اعزام دو هزار دانش آموز به اردوهای مشهد مقدس بعد از ماه رمضان انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان کرمان به دستور استاندار در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، تصریح کرد: در این زمینه اتحادیه های انجمن اسلامی اقدامات خوبی انجام داده است.

ملکی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز برای حضور و حرفه آموزی دانش آموزان در اوقات فراغت گواهینامه حرفه آموزی صادر می کند.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

وی گفت: کمیته امداد سه هزار دانش آموز زیرپوشش خود را به مشهد مقدس اعزام خواهد کرد.

ملکی افزود: اداره کل ورزش و جوانان نیز ورزشگاه ها و اماکن ورزشی را به صورت تیم بها در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز ۱۶۸ پایگاه بوستان معرفت را در شهرستان ها راه اندازی کرده و شش هزار و ۸۷۰ دانش آموز را زیرپوشش قرار داده است.

وی گفت: هفت هزار دانش آموز در اردوهای بسیج، پنج هزار و ۵۰۰ نفر در اردوهای طرح هجرت و ۸۶۰ نفر در طرح یاوران ولایت شرکت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت قرآن آموزی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: در امر آموزش قرآن نیازمند عزم ملی هستیم.

ملکی، ادامه داد: ۱۷۲ پایگاه قرآن و عترت در استان کرمان طراحی شده است و تحقیق و پژوهش در قرآن و پیرامون آن نیز به طور جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به وجود مدارس قرآنی در استان، اظهار کرد: عملکرد این مدارس مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و در راستای تقویت بنیه کاری این مدارس برنامه ریزی می شود.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها