کد خبر: 35136 | زمان مخابره: 9:05:50 - چهارشنبه 1 مرداد 1393 | بدون نظر | |

بانک اطلاعاتی زنان در کرمان تشکیل می شود

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان از تشکیل بانک اطلاعاتی زنان در کرمان خبر داد.

به گزارش   نشانه نیوز، فاطمه السادات حسینی ، در شورای مشترک اداری و قضائی استان کرمان، گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در دو حوزه خانواده و زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه که ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در عرصه های فرهنگی، تربیتی و کارآفرینی در استان دارند، فعالیت می کند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: برای موفقیت در بحث زنان و خانواده نیاز به خرد جمعی، هم کاری و هم فکری و حمایت همه مسئولان ومدیران داریم.

برای ساختارسازی خوب در حوزه زنان و خانواده اعم از مباحث اقتصادی، بهداشت و آموزش، نیاز به تبیین پایه ها به گونه ای هستیم که سطحی نباشد و محکم بنیان نهاده شود.

پژوهش محوری، آسیب شناسی، بانک اطلاعاتی زنان استان و ساماندهی فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی از اولویت های کاری ما در اداره کل بانوان و خانواده استانداری است.

اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، مجموعه ای گسترده بوده اما امکانات لازم را ندارد و نیاز است این جایگاه به این اداره کل داد شود تا در راستای مباحث خانواده و زنان و رفع مشکلات این حوزه قدم بردارد.

اگر مسائل زنان و دختران جوان در جامعه حل شود، به مسائل خانواده و جامعه کمک می کند.

مشارکت زنان در امور اجتماعی باید افزایش یابد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان خاطرنشان کرد: هم کاری و تعامل لازم بین برخی ادارات و فرمانداری ها با اداره کل بانوان وجود ندارد و هنوز معرفی مشاوران از سوی برخی ادارات و معرفی زنان کارآفرین صورت نگرفته است.

اگر همکاری نباشد، به اهداف مورد نظر در حوزه بانوان نخواهیم رسید.

باید نگاه و تفکر درباره مشارکت زنان در امور اجتماعی تغییر یابد. در این صورت به اشتغال زایی و رفع محرومیت ها کمک می شود، ضمن این که باید اعتماد به نفس و خودباوری در جامعه استان کرمان بیشتر شود.

وی با تاکید بر هماهنگی در برگزاری برنامه های مربوط به زنان در دستگاه های اجرایی گفت: اگر هماهنگی صورت نگیرد، هزینه و وقت تلف می شود و خروجی کار مفید نیست، بنابراین باید در برگزاری برنامه ها و مناسبت ها در ادارات، کارشناسی لازم صورت بگیرد.

از ماهواره و بعضی تکنولوژی ها به عنوان تهدید و آسیب یاد می کنیم که باید با برنامه ریزی، تهدید این تکنولوژی ها، تبدیل به فرصت شود، بنابراین در راستای این هدف در حوزه زنان، قصد راه اندازی شبکه اجتماعی در زمینه مباحث فرهنگی و مشاوره ازدواج را داریم.

 حسینی با اشاره به برگزاری جلسه وحدت میان فعالان سیاسی استان کرمان توسط استاندار، گفت: وظیفه همه دوستداران نظام اسلامی، وحدت حول محور ولایت است.

مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها