کد خبر: 35148 | زمان مخابره: 17:18:33 - چهارشنبه 1 مرداد 1393 | بدون نظر | |

افزایش جرایم اینترنی در کرمان/ کلاهبرداران با پیامک جیب مردم را خالی می‌کنند

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با هشدار به مردم در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی و پیامکی گفت: باید آگاهی‌های عمومی در خصوص استفاده از ابزارهای نوین افزایش یابد.

به گزارش  نشانه نیوز، کوروش نیک‌اندیش اظهارداشت: متاسفانه موارد استفاده از ابزارهای نوین برای کلاهبرداری در استان کرمان کم نیست و کلاهبرداران سعی می‌کنند از این طریق و ایجاد ابهام برای مردم زمینه کلاهبرداری را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: معمولا کلاهبرداران با ارسال پیامکی وعده برنده شدن مردم در یک قرعه‌کشی را می‌دهند و می‌گویند مبالغ هنگفتی را برنده شده‌اند اما برای دریافت این مبلغ باید به عابر بانک مراجعه کنند و در نهایت پس از حضور قربانی در کنار عابر بانک با شگردهای خاص خود حساب وی را خالی می‌کنند.

وی گفت: این مسئله تنها مختص به افراد کم سواد نیست بلکه هفته گذشته یک پزشک نیز مورد کلاهبرداری با روشی مشابه قرار گرفته است و ۸۰ میلیون تومان را از دست داد.

نیک اندیش تاکید کرد: وقتی فرد مقابل تلفنی با شما صحبت می کند و کار به عابر بانک و رمز دوم می‌کشد باید مطمئن بود طرف مقابل در حال کلاهبرداری است.

وی همچنین به کلاهبرداری‌ها و پرونده‌های اینترنتی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی زیاد است و برای جلوگیری از این مشکلات مردم باید بدانند باید رمز کارت اینترنتی خود را به سادگی در اختیار دیگران قرار ندهند و در زمان استفاده از کارتهای بانکی نیز رمز خود را به کسی ندهند.

وی گفت: سودجویان از هر راهی بای کلاهبرداری به خصوص در ارقام کلان استفاده می کنند و تنها منتظر سادگی دیگران هستند.



ارسال نظر


آخرین خبرها