کد خبر: 35217 | زمان مخابره: 9:54:28 - یکشنبه 5 مرداد 1393 | بدون نظر | |

“لطفا فقط نبینید”

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: مستند (لطفا فقط نبینید) با سبکی جدید و به مدت ۲۰ دقیقه آماده شده و هم اکنون در سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به آدرسwww.kermanpishgiri.ir قابل مشاهده و دریافت است.

به گزارش نشانه نیوز، حمید خالقی گفت: یکی از راه های مهم کاهش جرایم توجه به مسائل فرهنگی و با تفاوت بودن شهروندان نسبت به محیط اطراف و کاهش بستر های وقوع جرم است.از این رو مستندی با عنوان (لطفا فقط نبینید ) در جهت بالا بردن آکاهی های عمومی و اقدامات پیشگیرانه شهروندان ساخته شد.

وی گفت:شاید اینطور به نظر بیاید که رعایت آداب شهروندی کاری است که تنها جنبه اخلاقی دارد و سودی را شامل ما نخواهد کرد اما اصلا اینطور نیست وقتی یک شهر از لحاظ فرهنگی بدرخشد، اقبال عمومی از آن شهر بیشتر خواهد شد.

این مقام قضایی ادامه داد:یکی از دلایل عمده وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه امروز، کمرنگ شدن مسائل اعتقادی و اخلاقی در بین افراد جامعه می باشد ، بررسی و تحلیل پرونده های قضائی نیز مؤید این مطلب است.

وی افزود: بعضی از آداب شهروندی مربوط به رفتارهای ما در قبال شهروندانمان و بعضی مربوط به نگهداری از شهرمان است..

حمیدخالقی بیان کرد: ضرورت و اهمیت توجه و تمرکز بر تقویت اعتقادات و اصول شهروندی در جامعه بیش از  هر زمان دیگری احساس می شود و لزوم همکاری و تعامل تمامی نهادها و ارگان های اجرائی و شهروندان را  می طلبد.

معاون اجتماعی دادگستری استان ابراز داشت :امید است با آسیب شناسی برخی از جرایم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده ها با برنامه‌ریزی‌های اصولی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی بتوان پیشگیری از جرم را به عنوان یک اندیشه در اولویت قرار داد تا شرایطی فراهم شود که همه شهروندان نیز پیش از انجام هر اقدامی با رویکرد تخصصی تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار خویش قرار دهند به طوری که در جامعه شاهد کنترل جرم و مهار آسیب‌های اجتماعی باشیم



ارسال نظر


آخرین خبرها