کد خبر: 35275 | زمان مخابره: 15:00:55 - دوشنبه 6 مرداد 1393 | بدون نظر | |

۵۴۰ طرح اقدام پژوهی در استان کرمان تدوین شد

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: تاکنون ۵۴۰ طرح اقدام پژوهی منتخب از سراسر استان به پژوهشکده تعلیم و تربیت رسیده است.

 به گزارش نشانه نیوز، ˈابراهیم جهانگیریˈ روز دوشنبه در نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: شهرستان های جیرفت، سیرجان و آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان بیشترین طرح پژوهشی را در این زمینه داشته اند.

وی بیان کرد: اقدام پژوهی در عمل می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش را رفع کند.

وی تاکید کرد: انتقاد، محور اساسی اقدام پژوهی و اندیشه های نو حاصل و زاینده تفکر انتقادی است اما در مقابل، تعصب سد راه عقل است پس باید تحمل نقادی دیگران را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: محور اصلی پژوهش در آموزش و پرورش اقدامات عملیاتی است.

وی اضافه کرد: هدف از پژوهش در تعلیم و تربیت فقط کسب دانش محض نیست بلکه دانشی است که در عمل بتوان از آن استفاده نمود و در بهسازی محیط آموزشی مفید باشد.

جهانگیری تصریح کرد: شورای تحقیقات آموزش و پرورش باید در راستای اهداف آموزش و پرورش به منظور قوام بخشیدن به تحقیقات و هدایت فعالیت های تحقیقاتی در راستای شناخت و دستیابی به راه حل های مناسب برای مشکلات پیش روی گام بردارد.

وی با تاکید بر شناسایی و استفاده هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت علمی استان به منظور برنامه ریزی و توسعه فعالیت های پژوهشی در چارچوب سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش، خواستار تصویب اولویت های پژوهشی آموزش و پرورش استان و ارسال آن به استان های دیگر و شهرستان های کرمان شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها