کد خبر: 35284 | زمان مخابره: 15:15:47 - دوشنبه 6 مرداد 1393 | بدون نظر | |

کم کم غروب ماه خدا دیده می‌شود

ماه رمضان به پایان رسید، ماهی که به فرموده رسول مهربانی؛ خداوند آن را میدان مسابقه‌ای برای آفریدگان خود قرار داد تا با طاعتش برای خشنودی او از هم پیشی بگیرند.

 به گزارش نشانه نیوز، ماه مبارک رمضان با همه خوبی‌ها و لحظه‌های ناب دعا، نیایش وانس با پروردگار گذشت؛ شهر الله الاکبری که درهای آسمان در شب اول این ماه به روی مومنان گشوده شد و تا آخرین شب این ماه بسته نشد.

، ماه رمضان به پایان رسید، ماهی که به فرموده رسول مهربانی؛ خداوند آن را میدان مسابقه‌ای برای آفریدگان خود قرار داد تا با طاعتش برای خشنودی او از هم پیشی بگیرند.

در این فرصت طلایی یک ماهه که شبهای آن با فضیلت‌ترین شب‌ها و ساعت‌های آن بهترین ساعت‌ها بود مومنان کوشیدند تا اندکی از بار گناهانشان را بکاهند و از خداوند برای آمورزش گناهان و توبه واقعی مسئلت بگیرند و رمضان را هم به همین دلیل رمضان به معنای سوزاندن نامگذاری کردند که موجب از بین رفتن و سوزاندن گناهان می‌شود.

در ماه مهمانی خداوند، کلام الله محید برای هدایت انسان‌ها نازل شد و تلاوت قرآن در این ماه فضیلت بسیاری داشته و در روایات رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است و مومنین هم در این ماه تلاش کردند تا در جلسات قرآن حضور یابند و یا ختم قرآنی داشته باشند و از این فرصت برای نزدیکی بیشتر با آیات وحی و فهم بیشتر معارف الهی بهره ببرند.

روزه داران در شب‌های قدر نیز در مساجد و حسینیه‌ها و اماکن مقدس مذهبی گرد هم جمع می‌شدند و شب‌های قدر را که احیای آن معادل با هزاران شب است؛ با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار سپری کردند تا در این شب‌ها که تقدیرات یک ساله انسان رغم می‌خورد، از خداوند بهترین‌ها را طلب کنند.

تمرین بندگی؛ بهترین دستاورد ماه مبارک رمضان

شاید بتوان عنوان کرد که بهترین دستاورد ماه مبارک رمضان برای روزه داران و مومنان تمرین بندگی و تقوا بوده است و این تقوا آدمی را یاری می‌دهد تا در مسیر اطاعت و بندگی ثابت قدم باشد و به وظایف دینی خود جامع عمل بپوشاند و تلاش کند تا از مسیر اصلی به سمت تباهی و گمراهی منحرف نشود.

هلیل به نقل از مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها