کد خبر: 36417 | زمان مخابره: 8:21:20 - سه شنبه 4 شهریور 1393 | بدون نظر | |

پرونده مرگ مرحوم چراغی در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حادثه مرگ دستفروش توسط مامور پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری رخ داده است»، گفت: علت وقوع این حادثه از طرف کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می شود.

81286208-5906777

 به گزارش نشانه نیوز، «ایرج عبدی» افزود: به همین منظور چند نفر از مدیران شهرداری تهران برای بررسی بیشتر این موضوع به کمیسیون اجتماعی احضار شدند که با جمع آوری اطلاعات بیشتر این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر چند نفر از عوامل کشته شدن این فرد دستفروش در زندان به سر می برند و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: طوری که مشخص شده فرد ضارب یکی از ماموران پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری است که به دلیل سد معبر اقدام به ضربه زدن به «علی چراغی» یکی از دستفروشان شده و در نهایت دستفروش نامبرده به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می دهد.

عبدی افزود: در هر شرایطی این مامور نمی بایست اقدام به ضرب و شتم دستفروش می کرد چرا که در زندگی امروزی حقوق شهروندی باید به خوبی رعایت شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع درگیری فیزیکی و استفاده از سلاح سرد توسط این مامور در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۱۶ مرداد ماه یک دستفروش که گفته می شود توسط چند مامور شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفت به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان از دنیا رفت.

ابوالفضل چراغی فرزند این مرحوم و شاهد ماجرا گفت: ۱۶ مرداد ماه که این حادثه اتفاق افتاده است، پدرم فاقد بلندگو بود اما به دلیل ایجاد سر و صدایی که اتفاق نیفتاد در محل حادثه در خواست توقف ماشین داده شد.

فرزند ۱۴ ساله علی چراغی تصریح کرد:خودرویی که دارای آرم شهرداری بود مقابل خودرو پدرم توقف کرد و با لحن بسیار بدی از ما خواستند که همراه وی به شهرداری برای توقیف ماشین برویم.

وی ادامه داد: پدرم خواست اگر تخلفی صورت گرفته و باعث سد معبر شده، منتظر پلیس ۱۱۰ بمانند، اما آنها نپذیرفتند.

فرزند مرحوم چراغی اظهار کرد: بعد از درگیری لفظی میان پدرم و آن ۴ نفر، یکی از آنها به سمت خودروی خود رفته و پنجه بوکسی را از زیر صندلی خارج کرد.

وی افزود: پدرم با ضربه ای که به سرش اصابت کرد بر روی زمین افتاد ولی آنها با تصور اینکه پدرم خود را به تمارض زده به سمت پدرم هجوم برده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

فرزند دوم مرحوم چراغی تصریح کرد: آنان بدون توجه به زخمی بودن پدرم ، متواری شدند و رسیدن اورژانس نیز ۴۰ دقیقه طول کشید که در غیر این صورت ممکن بود پدرم زنده بماند.



ارسال نظر


آخرین خبرها