کد خبر: 36423 | زمان مخابره: 8:31:08 - سه شنبه 4 شهریور 1393 | بدون نظر | |

استاندار کرمان: طرح بدون تامین اعتبار را شروع نخواهیم کرد

استاندار کرمان گفت: دولت تدبیر و امید فرهنگ کلنگ زنی را تغییر داده زیرا تا برای طرحی اعتبار مورد نیاز تامین نشود آن طرح شروع نخواهد شد.

  به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در نشست مثلث توسعه شهرستان انار افزود: چهار هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که به طور متوسط ۱۰ سال طول می کشد تا این طرح ها به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل این طرح ها نیاز است لذا با اعتبارات دولتی تکمیل این طرح ها به طول می انجامد و باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را در تکمیل آنها فراهم کرد.

وی ادامه داد: دولت امسال بنا دارد با اختصاص اعتبار لازم طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برساند و طرح هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند سال آینده تکمیل می شوند.

استاندار کرمان گفت: طرح هایی که زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند دولت آماده است این طرح ها را در قالب اجاره یا فروش به بخش خصوصی واگذار کند تا بحث طرح های نیمه تمام جمع شود زیرا با وجود این همه طرح نیمه تمام نمی توان طرح جدیدی را شروع کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا مسوولان عملکرد خود را به مردم ارایه دهند.

رزم حسینی تصریح کرد: باید سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم.

وی یکی از دلایل عقب افتادگی استان کرمان را فرار سرمایه ها دانست و گفت: اگر بخواهیم توسعه استان را داشته باشیم باید از پول های خردی که دست مردم است استفاده و این پول ها را به سمت توسعه استان و شهرستان هدایت کنیم.

استاندار کرمان با بیان این که دولت یازدهم دولتی راستگو است افزود: مسوولان راستگو باشند و به مردم وعده دروغ ندهند.

وی تاکید کرد: دولت مسیر مشارکت بخش خصوصی را هموار کرده و اگر امروز شاهد پیشرفت کشورهای دیگر هستیم این توسعه با پول مردم صورت گرفته است و ما باید در مسیری حرکت کنیم که مشارکت مردم را در پی داشته باشد.

وی افزود: در هشت سال گذشته برخی از بانک های تسهیلاتی را پرداخت کرده اند که این تسهیلات بلاوصول است و باید این پول ها وصول و وارد چرخه تولید شود.

رزم حسینی با اشاره به این که مثلث توسعه در سایه وحدت و همدلی برای توسعه استان تشکیل شده است تصریح کرد: فرمانداران باید در امر توسعه فرهنگ، اقتصاد، ورزش و غیره تلاش کنند و موانع موجود بر سر راه توسعه را بردارند.

وی با اشاره به اهمیت نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی جامعه بیان کرد: ائمه جمعه با تریبونی که در اختیار دارند می توانند در ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در جامعه نقش داشته باشند و فرهنگ توسعه و سرمایه گذاری را تبیین و ترویج کنند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی اینکه فضای سرمایه گذاری افزایش یابد و مسوولان در مسیر توسعه از سیاسی کاری پرهیز کنند همانطور که اکنون در استان هیچ اختلافی بین احزاب استان برای توسعه وجود ندارد.

استاندار کرمان با بیان این که اقتصاد ایران وابسته به نفت است تاکید کرد: باید بخش خصوصی آمادگی ورود به اقتصاد ایران را داشته باشد تا اقتصاد ما از وابستگی به نفت خارج شود.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان ۸۵۱ دانشجو داشتیم اما اکنون ۱۷۱ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که این یک نعمت اجتماعی در استان است.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت در تلاش است بخش عمده ای از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند و این موضوع رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: یک کرمانی ساکن آمریکا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کرمان انجام داده است.

وی تصریح کرد: خود را مکلف می دانیم مسیر را برای سرمایه گذاری هموار کنیم.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به وضعیت آب استان گفت: ۹۵ درصد آب استحصالی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر در این بخش کمی صرفه جویی کنیم مشکل آب استان در کوتاه مدت مرتفع می شود.

وی به طرح انتقال آب حوزه به حوزه به استان کرمان اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح ها زمان بر است و بهترین راه مقابله با کم آبی در کوتاه مدت همان صرفه جویی است.

رزم حسینی افزود: همانطور که مردم در هشت سال دفاع مقدس به صحنه آمدند امروز هم در صحنه رونق اقتصادی حاضر باشند و در توسعه کشور مشارکت کنند.

استاندار کرمان امروز در دومین روز از هفته دولت به شهرستان انار در شمال غرب استان رفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها