کد خبر: 36528 | زمان مخابره: 15:13:10 - چهارشنبه 5 شهریور 1393 | بدون نظر | |

نیاز فوری به ایجاد بازار آب در کشور/قانون مدیریت آب نیازمند تجدید نظر است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت تشکیل بازار آب در کشور گفت: قوانین مدیریت آب در کشور باید مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

به گزارش نشانه نیوز، محسن جلال پور عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بخش خصوصی که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تشکیل شد، گفت: یکی از مسائل مهم امروز جامعه مسئله محیط زیست است که در جهان توجه خاصی به آن شده و در کشور نیز با مدیریت جدید مورد توجه خاص قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه با تبریک هفته دولت ادامه داد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات قابل قبولی در بحث اقتصاد کشور انجام شده که امیدواریم این امر در سال های آینده نیز ادامه یابد.

وی در ادامه به بحث پیرامون مشکلات استان کرمان در زمینه محیط زیست پرداخت و ادامه داد: استان کرمان همچون بسیاری از استان ها مشکل ریز گردها کمتر بوده و اصلی ترین دغدغه استان بحث آب و کمبود منابع آب است.

حفر ۱۴۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمان

جلال پور افزود: سنت پنج هزار ساله در بحث آب و در بحث توزیع عادلانه آب موجب شد که مدیریت آب به دست دولت بیفتد و نظارت و مالکیت در این حوزه توسط دولت انجام شود و امروز ۱۴ هزار چاه غیر مجاز در استان حفر شده است که نتیجه این قانون در حوزه آب است.

وی تصریح کرد: امروز باید مالکیت آب به دست خود مردم بیفتد و مدیریت شود و این راه حل مشکل بی آبی و خشکسالی در استان است تا قیمت واقعی آب توسط خود مردم مشخص شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: امروز آبی که در جنوب استان استفاده می شود می تواند بهره وری بیشتری داشته باشد و بهتر استفاده شود ولی به دلیل اینکه بازار آب در کشور وجود ندارد که مردم خود قیمت واقعی آب را معلوم کنند باعث شده که آب با قیمت خیلی ارزان تر عرضه شود.

وی بر تجدید نظر در قانون مالکیت آب در کشور تاکید کرد و افزود: قانون آب باید عوض و بازار آب در کشور ایجاد شده و مدیریت آب به دست خود مردم داده شود.

این مسئول اظهارداشت: آب در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند تاثیر گذار باشد و یکی از پایه های اصلی حفظ ارزش ها و بنیان های انقلاب حفظ آب است و تجدید نظر جدی در مدیریت آب یک ضرورت اصلی است و باید تغییر در بحث قانون آب و مالکیت آن داشته باشیم.مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها