کد خبر: 36696 | زمان مخابره: 15:48:09 - شنبه 8 شهریور 1393 | بدون نظر | |

۱۶ هزار و ۳۲۴ انشعاب فاضلاب در شهر کرمان نصب شد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: ۱۶ هزار و ۳۲۴ انشعاب فاضلاب در قالب ۳۷ هزار و ۶۹۴ واحد در شهر کرمان، نصب و وارد مدار شده است.

 به گزارش نشانه نیوز، محمد طاهری افزد: ۳۱ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته و از تعداد انشعاب های نصب شده، دو هزار و ۴۸۶ فقره در یک سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۶۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در سه شهر کرمان، ماهان و کهنوج اجرایی و عملیاتی شده و ۱۱ کیلومتر خط انتقال را اجرا و آزمایشگاه اندازه گیری پارامتر را راه اندازی کرده ایم.

وی بیان کرد: با اعتبار ناچیزی که به طرح فاضلاب اختصاص داده می شود تا سال ها نمی توان این طرح را تکمیل کرد لذا در تلاش هستیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا در مدت پنج سال این طرح به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان، گفت: فاضلاب مسجد جامع و بخشی از بافت قدیم از طریق شبکه فاضلاب جمع آوری می شود.

وی افزود: تابستان ۹۳ در زمینه آب آشامیدنی، تابستانی سخت بود و وزیر نیرو، استان کرمان و اصفهان را روی خط قرمز اعلام کرد.

طاهری اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ۶۹ شهر و ۱۳۰ روستا و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

وی با بیان این که آب استان کرمان از چاه ها تامین می شود گفت: ۵۴۵ هزار مشترک در قالب ۶۵۵ هزار واحد زیر پوشش این شرکت هستند که آب مورد نیاز توسط ۳۴۵ حلقه چاه، هشت رشته قنات و دو چشمه تامین می شود.

وی تصریح کرد: آب استحصالی از چاه ها با یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر در حجم ۶۰۰ هزار متر مکعب مخزن انتقال داده می شود و سپس توسط شبکه توزیع در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان این که ۳۵ درصد از شبکه انتقال فرسوده است گفت: میانگین شبکه و خط انتقال آب در استان کرمان یک و هشت دهم برابر میانگین کشوری است که به علت پراکندگی و پهناوری استان است.

وی بیان کرد: همه این فعالیت ها در استان کرمان توسط ۵۹۰ نفر نیروی انسانی رسمی انجام می شود.

طاهری، گفت: توسعه ۹۲ کیلومتر شبکه آبرسانی، ۸۸ کیلومتر تعویض شبکه فرسوده، تعویض ۱۳ هزار کنتور خراب، ساخت ۱۸ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، تجهیز ۱۴ حلقه چاه و حفر ۱۹ حلقه چاه جدید از دیگر خدمات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی از افتتاح هفت طرح شامل آبرسانی در قلعه گنج، فاریاب، یزدانشهر و ساختمان اداری زنگی آباد، شهداد، اختیار آباد و فهرج با اعتبار ۱۷۱ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

وی تاکید کرد: آب های توزیع شده بین مردم از سلامت کامل برخوردار هستند زیرا مجهزترین آزمایشگاه جنوب شرق کشور را داریم که به صورت روزانه پارامترهای لازم مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: سفره های آب را به عنوان داشته های خود باید حفظ کنیم و هیچ منبعی با ارزش تر از منابع موجود، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طرح فاضلاب مسکن مهر جیرفت نیز تهیه شده و برای اجرای آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اجرا می شود.

طاهری همچنین گفت: نتیجه تعامل استاندار کرمان با سایر گروه های سیاسی موجب رحمت برای استان شده زیرا تشنج جز ناآرامی هیچ ارمغانی ندارد.

وی ادامه داد: نقش رسانه در تنویر افکار عمومی برای مصرف بهینه آب بسیار مهم و اثرگذار است تا مردم نسبت به اهمیت آب آگاه تر شوند.



ارسال نظر


آخرین خبرها