کد خبر: 36727 | زمان مخابره: 17:04:51 - شنبه 8 شهریور 1393 | بدون نظر | |

حجم وسیعی ازپرونده ها،مربوط به چک های برگشتی است

رییس شعبه دوم دادگاه حقوقی کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر چک از معنا و رسالت اصلی خود خارج شده و ما با حجم وسیعی از چک های برگشتی مواجه هستیم.

به گزارش نشانه نیوز، محمدحسن ترابی میرزایی اظهارداشت: به لحاظ اینکه افراد مراجعه کننده به بانک های عامل بدون داشتن پشتوانه ریالی یا پولی نزد آن بانک ، دست چک گرفته اند و در بازار و مباحث تجاری شروع به صدور چک نموده اند منجر به عدم پرداخت در بانک های محان علیه گردیده است

وی تصریح کرد: چک سند تجاری ای است که دارنده آن در قبال وجهی که نزد بانک دارد، برای انجام معاملاتش از آن استفاده می کند و جایگزینی است برای حجم وسیع پول و سهولت کار تجاری و انجام معاملات بین مردم.

ترابی میرزایی گفت: کلمه چک یک واژه فرنگی(انگلیسی) است که وارد فرهنگ و زبان فارسی شده است و در زبان انگلیسی نیز چک به همین معنا و کاربردی که ما در علم حقوق داریم، استفاده می شود.

وی بااشاره به انواع مختلف چک،گفت: چک تضمین شده که بانک ها صادر می کنند  قابل اطمینان است وچک مسافرتی به منزله پول است و قابل اطمینان نیز است اماافرادبایستی درخصوصص چک عادی که در جامعه بین آحاد مردم و شهروندان وجود دارد،دانش حقوقی خودراافزایش دهند،زیرااطمیان ازآن بستگی به شخصیت صادرکننده چک دارد.

وی بیان داشت:  پس از اینکه عملیات بانکی در سطح گسترده بین مردم ایجاد شد، شوراهای اقتصادی و متخصصین درسطح جهان چک را به عنوان جایگزین پول تاسیس کردند، زیرادیگر انتقال پول در حجم وسیع امکان پذیر نبود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها