کد خبر: 36808 | زمان مخابره: 14:21:53 - دوشنبه 10 شهریور 1393 | بدون نظر | |

سند آب استان کرمان تدوین می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه سند پایدار آب استان کرمان تدوین می‌شود، گفت: باید بر روی طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف آب کار شود و به شکل علمی و مبنایی بر روی آن مطالعه شود.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه گذشته در جلسه کمیته آب استان کرمان، اظهار کرد: سند آب کرمان می‌تواند برای نسل‌های آینده استان نیز تاثیرگذار بوده ومبنای تصمیم گیری‌های آنان باشد.
وی بیان کرد: با تدوین برنامه اجرایی صرفه‌جویی در مصرف آب که در بندهای مصوب شده است، کمک زیادی به صرفه‌جویی آب در بخش‌های مختلف می‌شود.
استاندار کرمان افزود: اگر کشاورزان برای هر هکتار، سالانه ۱۵۰هزار تومان هزینه کنند، می‌توانند از صرفه‌جویی ۴۳ درصدی آب بهره‌مند شوند.
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مصوبات این برنامه صرفه‌جویی، نیاز به اعتبار ندارد، گفت: در برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی نیاز به کمک دستگاه‌های مختلفی چون آب منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع برق و نیروی انتظامی داریم.
وی بیان کرد: این بحث مدیریت جهادی می‎خواهد و بدون نیاز بودجه، حجم قابل توجهی صرفه‌جویی در مصرف آب را به ارمغان می‌آورد.
استاندار کرمان اظهار کرد: صورتجلسه‌ای قابل اجرا  برای زمان‌بندی خاموشی این چاه‌ها باید در یک هفته آینده تهیه و از کمک جهادکشاورزی نیز استفاده شود.
رزم‌حسینی تصریح کرد: کارهای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی باید فاز به فاز آغاز شود تا بعدها با مشکل سنگینی روبرو نباشیم.
مدیر ارشد اجرایی استان کرمان با تاکید بر اجرای این طرح در سطح شهرستان‌ها گفت: باید فرمانداران در تمامی مراحل اجرای مدیریت آب استان حضور جدی و فعالانه داشته باشند.
وی از برگزاری همایش مدیریت و صرفه‌جویی منابع آب در پنج شنبه این هفته به میزبانی آب منطقه‌ای و با حضور ۲۳ فرماندار استان کرمان خبرداد و گفت: این همایش به شکل جدی مسائل آب را با حضور فرمانداران و نمایندگان کشاورزان مطرح می‌کند.
رزم حسینی خواستار تدوین کتابچه فنی و اقتصادی مربوط به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه طرح‌های آب توسط اتاق بازرگانی استان شد.
استاندار کرمان از برگزاری جلسه آینده کمیته آب در روز شنبه هفته آینده خبرداد و گفت: طرح‌های صرفه‌جویی آب باید با حضور کشاورزان به عنوان نفع برندگان اصلی طرح تفسیر و اطلاع رسانی شود.
رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: باید بیشتر روی طرح‌های صرفه‌جویی آب کار شود و به شکل علمی و مبنایی طرح مطالعه شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها