کد خبر: 37147 | زمان مخابره: 8:13:09 - یکشنبه 16 شهریور 1393 | بدون نظر | |

برترین های رضوی در کرمان تجلیل شدند

خالقین برترین آثار رضوی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) در بخش کودک و نوجوان طی آیینی با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان تجلیل شدند.

به گزارش نشانه نیوز، در این مراسم که همزمان با اختتامیه اردوی استانی اعضای مراکز کانون کرمان برگزار شد،محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این‌که جشنواره رضوی بزرگترین رویداد فرهنگی هنری با نگاه به معارف رضوی است گفت: این جشنواره باعث شده است تا در تمام طول سال همه ی نگاه‌ها به سمت حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) باشد چراکه پایان یک دوره آغاز دوره‌ی جدیدی از جشنواره رضوی است.

علیزاده افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از دست‌اندرکاران اصلی جشنواره در حوزه کودک و نوجوان همواره مشارکت جدی و پویایی در برگزاری آن داشته است.

مدیر کل کانون کرمان با اشاره به این‌که دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) در بخش کودک و نوجوان در سال جاری با رویکردی جدید در قالب یک جشنواره با ۸ موضوع برگزار شد خاطر نشان کرد: این روند در واقع فرصت مناسبی برای کانون در استان‌ها بود تا به صورت مساوی از فضای ایجاد شده بهره ببرند.

وی پرورش ذهن و فکر کودکان و نوجوانان بر مبنای فرهنگ اسلامی را از جمله رسالت‌های اصلی در کانون برشمرد و گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره کودک و نوجوان رضوی نیز بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به‌ویژه معارف و سیره رضوی است.

علیزاده نگاه تربیتی فعالیت‌های رضوی، مشارکت دادن تمامی کودکان و نوجوانان و اختیاری و اعتقادی بودن این جشنواره را از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره کودک و نوجوان رضوی عنوان کرد و گفت: بدون شک نقش مربیان کانون در تمامی مراکز فرهنگی،هنری برای ترغیب و مشارکت کودکان و نوجوانان در جشنواره و آشنایی با معارف رضوی بسیار مؤثر و انکار ناپذیر است.

محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ضمن قدردانی از تلاش مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان برای حضور و مشارکت فعال در جشنواره رضوی اظهار امیدواری کرد: با شناخت بیشتر ابعاد و وجوه مختلف معارف رضوی، در سال‌های آینده نیز شاهد حضور گسترده کودک و نوجوانان در این جشنواره باشیم.

در همین حال، احمد وفایی قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در سخنانی کوتاه عشق به اهل بیت و ائمه اطهار(علیهما السلام) را والاترین عشق‌ها دانست و گفت: مایه‌ی فخر و مباهات است که کودکان و نوجوانان از این توانایی برخوردارند که اعتقاد و ارادت قلبی شان را در قالب هنر معطوف به اهل بیت کنند.

وفایی با اشاره به این‌که محمدرضا علیزاده مدیرکل کنونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یکی از نخستین آغازگران جشنواره رضوی در کرمان بوده‌است یادآور شد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری در جهان است و می‌تواند با همت کودکان و نوجوانان روز به روز گسترده‌تر و ماندگارتر شود.

وی خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره رضوی گفت: اکنون که این نعمت به شما ارزانی شده تا دوران طلایی زندگی خود را با نام و یاد امام رضا (علیه السلام) مزین کنید قدر این لحظات را بدانید چرا که ارادت به اهل بیت آبنده روشنی را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش؛ قصه‌گویی اعترافات غلامان توسط لیلی خسروی مربی فرهنگی کانون بردسیر و برگزیده استانی جشنواره قصه‌گویی رضوی، شعر‌خوانی فاطمه پاکدین و فائزه ملکی برگزیدگان کشوری جشنواره شعر رضوی، مشاعره اعضای دختر کانون پاریز، اجرای سرود امام رضا(ع) توسط اعضای کانون شماره ۲ کرمان و پخش نماهنگ اردوی استانی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان از جمله برنامه‌های جشن رضوی و اختتامیه ی اردوی استانی در کانون کرمان بود.

این مراسم صبح روز پنج شنبه سیزدهم شهریور با حضور اعضای شرکت کننده در اردو و برگزیدگان استانی جشنواره رضوی برگزار شد و طی آن از ۶۱ اثر برتر رضوی با اهداء لوح و جوایزی تجلیل شد.

سه عنوان برگزیده کشوری سهم کودکان و نوجوانان کرمانی از دوازدهمین جشنواره رضوی

پنج عضو مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان موفق شدند رتبه برگزیده کشوری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) را در دو بخش شعر و نشریه نگاری الکترونیکی رضوی ار آنِ خود کنند.

به گزارش نشانه نیوز، با اعلام نفرات برگزیده‌ی دوازدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی سه رتبه برگزیده کشوری سهم کودکان و نوجوانان کرمانی از این جشنواره بود.

بر اساس این گزارش، در بخش شعر رضوی فاطمه پاکدین عضو کانون پاریز و فائزه ملکی عضو کانون زرند موفق شدند به ترتیب رتبه اول و پنجم کشوری را در دو گروه سنی (۷ تا ۱۰ سال) و (۱۱ تا ۱۲) سال کسب کنند.

محمدمهدی محبی، مرتضی شهریاری و علی نیک روش سه عضو کانون شماره ۲ راور در کاری گروهی رتبه دوم کشوری را با ساخت وبلاگ “دریای مهربانی” در بخش نشریه نگاری الکترونیکی رضوی بدست آوردند.

بر همین اساس،  دوازدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی در کانون کرمان با استقبال و مشارکت چشمگیر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون  همراه بود و در مجموع بیش از ۲۴۶۰ اثر رضوی در بخش های مختلف توسط کودکان و نوجوانان کرمانی تولید شد.

در مرحله‌ی نخست آثار تولیدی در مراکز کانون داوری و  آثار برتر به دبیرخانه جشنواره در اداره کل کانون کرمان ارسال شد که شامل ۲۰۸ اثر داستان کوتاه و خاطرات رضوی ، ۱۰۲ اثر شعر کودک و نوجوان رضوی ، ۳۲۵ اثر نقاشی، ۹ نشریه الکترونیکی و ۵۲ نشریه کاغذی، ۷ تحقیق و پژوهش رضوی و ۱۹ اثر در حوزه نمایش عروسکی شامل (۳ نمایش عروسکی، ۸ نمایشنامه نویسی و ۸ نمایشنامه خوانی)  و ۲۰ قصه‌گویی (ویژه مربیان) بود.

بنا بر این گزارش،مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه استانی بیش از ۷۴۰  اثر بوده است و آثار تولیدی در بخش‌های مختلف جشنواره توسط تیم‌های داوری استانی متشکل از کارشناس مسوولان، کارشناسان و مربیان باتجربه کانون ارزیابی و ۸ درصد از آثار هر بخش به دبیرخانه جشنواره رضوی در تهران ارسال شد.

از میان ۶۱ اثر ارسالی به دبیرخانه کشوری این جشنواره  رتبه اول و پنجم شعر رضوی و رتبه دوم نشریه نگاری الکترونیکی رضوی به اعضای مراکز کانون پاریز، زرند و شماره ۲ راور اختصاص یافت.

فعالیت ‌های کودک و نوجوان جشنواره رضوی امسال در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) در قالب یک جشنواره با ۸ موضوع ملی با عنوان‌های «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه ‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌ گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها