کد خبر: 37867 | زمان مخابره: 13:28:11 - یکشنبه 23 شهریور 1393 | بدون نظر | |

چند خبر از شهرداری کرمان

چند خبر از شهرداری کرمان؛ استقبال شهرداری منطقه یک از ماه مهر ، آغاز فصل بهار علم و دانش/ تمرکز مراکز درمانی شهر کرمان سبب بروز مشکلات ترافیکی شده است/ پاکسازی تبلیغات و دیوار نویسی در سطح منطقه سه/ پاکسازی تبلیغات و دیوار نویسی در سطح منطقه سه.

استقبال شهرداری منطقه یک از ماه مهر ، آغاز فصل بهار علم و دانش

به گزارش نشانه نیوز، شهردار منطقه یک کرمان با استقبال از پیش رو داشتن ماه مهر ، ماه بهار علم ودانش گفت : شهرداری منطقه یک کرمان یکی از مجموعه های شهری است که اقدامات متعدی را در برنامه کاری خود داشته و در حال خدمت رسانی و آماده سازی سطح منطقه یک برای استقبال از فصل شروع تحصیل می باشد .

مهندس علی سعیدی با بیان این که پاکسازی و تنظیف محدوده اطراف مدارس ، زیباسازی سطح منطقه ، ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس ازجمله اقدامات شهرداری منطقه یک در استقبال از مهرماه است اظهار داشت :

با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور ماه و اتمام تعطیلات تابستانی دانش آموزان و دانشجویان، شهر چهره دیگری به خود می گیرد و رفت و آمد مسافران عادی جای خود را به تکاپوی دانش آموزان ، دانشجویان و والدین آنها در خرید و تهیه وسایل درسی در آستانه سال تحصیلی جدید می دهد.

وی افزود : در راستای ایجاد نشاط و طراوت دانش آموزان و دانشجویان  و همچنین باتوجه به ضرورت رفع معضلات شهری در مسیر دانش آموزان شهرداری منطقه یک کرمان نیز اقداماتی از جمله ؛ تنظیف ، پاکسازی ، بارگیری و حذف نخاله های ساختمانی ، لکه گیری و آسفالت کانالها و چاله ها ، امحاء پوسترهای تبلیغاتی ، رنگ آمیزی و شستشوی معابر سطح منطقه به ویژه نمای برخی مدارس را نیز آغاز نموده است .

شهردار کرمان:

تمرکز مراکز درمانی شهر کرمان سبب بروز مشکلات ترافیکی شده است

شهردار کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی و یا پزشکی شهر کرمان در مرکز این شهر متمرکز شده و این مسئله سبب بروز مشکلات ترافیکی برای مردم شده است.

مهندس ابوالقاسم سیف‌الهی شامگاه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان نوریه که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیمارستان نوریه در یکی از مناطق خوش آب و هوا و گردشگرپذیر کرمان واقع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر آب و هوای بیمارستان نوریه از سایر قسمت‌های شهر کرمان مساعدتر و بین چهار تا پنج درجه خنک‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان نوریه می‌تواند به یکی از مراکز درمانی مهم شهر کرمان تبدیل شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی و یا پزشکی شهر کرمان در مرکز این شهر متمرکز شده و این مسئله سبب بروز مشکلات ترافیکی برای مردم شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه توسعه و تجهیز بیمارستان نوریه می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز بیماران بافت تاریخی و سایر قسمت‌های متصل به این بافت را پوشش دهد، افزود: باید مراکز درمانی و پزشکی شهر کرمان تمرکززدایی شوند.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان آماده هرگونه همکاری با متولیان بیمارستان موقوفه نوریه کرمان است، تصریح کرد: این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های قدیمی و تاریخی شهر کرمان است که با توجه به برخورداری از موقوفات بسیار می‌تواند به یکی از مجهزترین مراکز درمانی جنوب شرق کشور با توجه به موقعیت آب و هوایی و برخورداری از فضای بصری بسیار زیبا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان نوریه کرمان از فضای سبز و درختان بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: این مرکز در بحث اعصاب و روان نیز می‌تواند به یکی از مراکز تخصصی در حوزه استان کرمان و سایر استان‌های مجاور تبدیل شود.

پاکسازی تبلیغات و دیوار نویسی در سطح منطقه سه

شهردار منطقه سه شهر کرمان از پاکسازی دیوارنویسی و نقاشی های دیواری غیر مجاز در سطح منطقه خبر داد.

مهندس خدادادی  یادآور شد :در مسیر میدان آزادی تا چهار راه طهماسب آباد نقاشی دیواری توسط شهرداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه مهر باز گشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، اجرای طرح پاکسازی دیوار نویسی و نقاشی های دیواری غیر مجاز در معابر اصلی و معابر واقع در محدوده مدارس منطقه سه شهر کرمان در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: طرح پاکسازی دیوارهای خیابان ها ومعابر منطقه به منظور افزایش زیبایی سیمای شهری، افزایش سلامت محیط زیست وسلامت شهروندان به ویژه دانش آموزان انجام شده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها