کد خبر: 37877 | زمان مخابره: 15:05:58 - دوشنبه 24 شهریور 1393 | بدون نظر | |

تور گردشگری دفاع مقدس در کرمان برگزار می شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه تور گردشگری دفاع مقدس در کرمان برگزار می شود، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس تور یک روزه دفاع مقدس برگزار می شود که در این تور برنامه های متعددی چون بازدید از موزه دفاع مقدس، موزه ارتش، دیدار با یک جانباز ۷۰ درصد، ادای احترام به شهدا و شهدای گمنام در گلزار شهدا و… تدارک دیده شده.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ مهدی ابوالحسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با تاکید بر اینکه شعار محوری  امسال هفته دفاع مقدس، ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا است، گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به یک سازمان و نهاد نیست، بلکه همه آحاد و گروه‌ها باید در آن همکاری و مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از روزهای هفته دفاع مقدس با عناوین خاصی نامگذاری شده است،گفت: ۳۱ شهریورماه به عنوان روز رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار، اول مهرماه روز سربازان، جوانان، علم و فن‌آوری و دوم مهرماه روز دفاع همه جانبه، بصیرت، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و صنعت دفاعی نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه روز سوم مهرماه نیز با عنوان روز شهیدان، ایثارگران، زنان، اسوه‌های مقاومت و ایثار است، اظهار کرد: روز چهارم مهرماه با عنوان روز ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت وسلامت و پنجم مهرماه با عنوان روز نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان نامگذاری شده است.

سرهنگ ابوالحسنی با اشاره به اینکه ششم مهرماه نیز به عنوان روز عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبارستیزی نامیده شده است، افزود: کلیه ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با توجه به نامگذاری‌های انجام شده برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس نه تنها ایران را بلکه جهان را به سمت تعالی سوق داده است، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دوران دفاع مقدس، نیروی محرکه آینده خواهد بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه تاثیر دفاع مقدس در اتفاقات مهم جهان مشاهده می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از حرکت‌های جهادی کشورهای سوریه، لبنان، یمن و عراق متاثر از دفاع مقدس است.

سرهنگ ابوالحسنی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و داعش نگاه جعلی به دفاع مقدس دارند، گفت: آنچه امروز در دنیا تحت عنوان مقاومت رخ می‌دهد برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ایران است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۲ هزار نفر در صحنه‌های عملیات دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، بیان کرد: در کنار این تعداد ۱۶ هزار نفر در بمباران‌های شهری به مقام والای شهادت نائل شدند.

سرهنگ ابوالحسنی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس نهادینه سازی آثار، ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس، تببین درس‌ها و عبرت‌های جنگ است، خاطرنشان کرد: راهبردهای این هفته شامل اقتصاد مقاومتی و توجه به نقش قومیت‌ها، برجسته سازی عملیات‌های بزرگ، توجه بیش از پیش به فرهنگ غنی دفاع مقدس و نیز نمایش قدرت‌های نیروهای مسلح در پاسخ به یاوه‌گویی‌های دشمنان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سربازان مراکز نظامی کرمان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند،گفت: هفته دفاع مقدس با اجرای ۲۶ ویژه برنامه مختلف در استان کرمان برگزار می‌شود.

سرهنگ ابوالحسنی، با اشاره به  اینکه هفته دفاع مقدس در استان کرمان با رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه جاری آغاز می‌شود، اظهار کرد: همایش نقش استان کرمان در دوران دفاع مقدس، گردهمایی فرماندهان گردان به بالای استان کرمان در دوران دفاع مقدس، نخستین یادواره سرداران و ۲۱۱ شهید زرهی مکانیزه ذوالفقار و نیز یادواره شهدای گنجان از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته نخستین سالگرد شهید گمنام شهر راین به همراه کلنگ‌زنی حرم مطهر شهدای گمنام شش شهرستان استان کرمان، اکران و رونمایی از فیلم سینمایی “پهلوان” پیرامون زندگی و شهادت سرلشکر خلبان سیدحسین حسینی، مسابقه بزرگ کتابخوانی ستاره من پیرامون زندگی سردار حمید عرب‌نژاد و غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر استان تحت عنوان میهمانی لاله‌ها برگزار می‌شود، افزود: در هفته دفاع مقدس حرم‌های مطهر شهدای گمنام استان کرمان نیز غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: حرکت پیک‌های دفاع مقدس برای توزیع اقلام فرهنگی، توزیع لوح فشرده نماهنگ‌های دفاع مقدس به همراه پوستر و وصیت نامه شهدا، راه‌اندازی استودیو عکاسی رایگان دفاع مقدس در چهار پارک کرمان، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و تجلیل از سربازان مراکز نظامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

سرهنگ ابوالحسنی با تاکید بر اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه هیئت‌های عزاداری سراسر استان، نمایشگاه کتاب، رژه موتوری پایگاه‌های مقاومت، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلوات، اجرای گروه‌های رزم نواز و یادواره‌های مختلف شهدا در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: این ویِژه برنامه‌های مختلف از روز ۳۱ شهریورماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها