کد خبر: 37953 | زمان مخابره: 8:26:32 - سه شنبه 25 شهریور 1393 | بدون نظر | |

تکمیل بیمارستان باهنر کرمان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل بیمارستان باهنر کرمان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش نشانه نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
خبرگزاری فارس: تکمیل بیمارستان باهنر کرمان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

علی‌اکبر حق‌دوست شامگاه دوشنبه در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با موضوع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: چهار دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمان داریم و هماهنگ کردن این دانشگاه‌ها برای پاسخ به نیازهای استان دشوار است.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارای ۴۰۰ عضو هیئت علمی است و در این زمینه از استاندارد کشوری بهتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آمار بالای سزارین در استان کرمان خبر داد و افزود: در حالی آمار سزارین در استان کرمان ۵۱ درصد است که این آمار در کل کشور به ۵۲ درصد رسیده است.

حق‌دوست ادامه داد: صندوق ارتباط الکترونیکی ارتباط با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده است و فضای عمومی دانشگاه را زیباسازی کرده‌ایم و شاهد تغییرات در ساختارهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستیم.

وی عنوان کرد: تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، زیرا برای تکمیل این مجموعه درمانی به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حق‌دوست تصریح کرد: سالانه ۷۳ هزار بیمار به بیمارستان شهید باهنر کرمان مراجعه می‌کنند که آمار بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بیمه رایگان سلامت در دولت یازدهم رضایتمندی مردم از خدمات بیمارستان‌ها بالا رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: همچنین جذب پزشک در مناطق محروم آسان شده است و در سال جاری اوضاع مناطق مختلف در زمینه استقرار پزشکان بهتر می‌شود.

حق‌دوست افزود: تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمان عقب‌مانده است و بیش از ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات اولیه نیاز داریم.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه نظارت از مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی فعالیت خوبی دارد.

حق‌دوست از برگزاری نخستین مانور بزرگ زلزله در کوهبنان توسط دانشگاه علوم خبر داد و گفت: دومین مانور بزرگ زلزله هم در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی از شیوع بیماری کرونا‌ویروس طی چند ماه گذشته در کرمان به عنوان معضلی شدید نام برد و خاطرنشان کرد: مدیریت خوبی انجام دادیم و این ویروس در استان کرمان از بین رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود دارو در استان کرمان داشتیم، هولدینگ بخش خصوصی دارو راه‌اندازی شد و این هولدینگ می‌تواند کمبود داروی استان‌های جنوب‌شرق کشور را برطرف کند.

حق‌دوست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزء پنج مرکز کاشت حلزون ایران است و راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان کرمان یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته به‌ شمار می‌رود.

وی راه‌اندازی اتوماسیون اورژانس، ایجاد سی.‌سی.‌یو بیمارستان شهید باهنر، نصب و راه‌اندازی دستگاه سی.‌تی.‌اسکن سیرجان، نصب و راه‌اندازی دستگاه دیالیز راور و راه‌اندازی اورژانس هوایی شهداد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عدم تنظیم برنامه توسعه سلامت و علوم پزشکی در کرمان را از جمله چالش‌ها و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمان برشمرد و تصریح کرد: بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی نفس ما را بریده و بودجه دانشگاه باید افزایش یابد تا بتوانیم بدهی‌های خود را پرداخت کنیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها