کد خبر: 38086 | زمان مخابره: 18:10:23 - یکشنبه 30 شهریور 1393 | بدون نظر | |

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد؛ برگزاری همایش بزرگ مسجد، قرآن و ولایت در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همزمان با ایام مبارک دهه ولایت، همایش یک روزه‌ طرح تلاوت نور با عنوان همایش بزرگ «مسجد، قرآن و ولایت» برگزار می‌شود.

 

به گزارش  نشانه نیوز، فرشید فلاح پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد غدیر استان که به ریاست امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت در ۱۰ کانون ۱۰ جشن محوری، مسابقه پیامکی خطبه غدیر، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر و آغاز درس‌نامه‌ نهج‌البلاغه در سطح موسسات قرآنی را برگزار می‌کنیم.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی معاون فرهنگی هنری شهرداری کرمان گفت: فضاسازی شهری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی شربت و شیرینی به روال هرسال در دهه ولایت در سطح شهر کرمان انجام می‌شود.

نماینده آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست از برگزاری بحث کارشناسی عترت در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ما در طول سال تحصیلی برنامه‌های متعددی داریم.

سیداصغر سادات‌حسینی به برگزاری برنامه یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: مسابقه انشاء‌نویسی با موضوع غدیر نیز در دستور کار است.

نماینده سپاه ثارالله نیز از بازسازی واقعه غدیر به همت بسیج و سپاه ثارالله در ایام دهه‌ولایت خبر داد و اظهار داشت: به همین منظور برای غنی شدن محتوای برنامه، کارگاه آموزشی کشوری در یزد برگزار شده است.

وی گفت: ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) در کرمان مجری این طرح است که در محل تیپ زرهی برگزار می‌شود.

در ادامه صمدانی مسئول روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی هم به برنامه‌های این نهاد در ایام دهه ولایت اشاره کرد و گفت: اهدای خون، مسابقات کتابخوانی، اهدای هدیه به ایتام زیرپوشش و جشن عاطفه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس بذرکار نماینده سازمان تبلیغات نیز به بحث اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان کرمان، مسابقه غدیر در سایت سازمان و توزیع کتاب در سطح مساجد در این ایام اشاره کرد.

محمود محمودی‌نیا مدیرکل ورزش و جوانان دیگر عضو ستاد غدیر استان، به برگزاری ورزش قهرمانی، جشنواره ورزشی پیشکسوتان، پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: تبیین نهج‌البلاغه را هم برای جوانان ورزشکار در برنامه داریم.

مسئولان حوزه و دانشگاه حاضر در جلسه و مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز متعهد شدند در مورد برگزاری نشست‌های علمی تخصصی در واقعه غدیر اقدام کنند.

فارس

 



ارسال نظر


آخرین خبرها