کد خبر: 38098 | زمان مخابره: 17:19:40 - دوشنبه 31 شهریور 1393 | بدون نظر | |

در دوران خدمتم، خواسته قلبی ام این بود که دادگستری، پاسخگوترین اداره باشد

رئیس کل دادگستری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان داشت: ما اگر امروز آبرو، اعتبار، عزت و امنیت داریم مدیون شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران هستیم و خوشا به حال کسانی که این نعمت بزرگ را قدر بدانند و خدا را سپاس گذار باشند.

به گزارش نشانه نیوز ، حجت السلام والمسلمین علی توکلی در نشست خود باهمکاران قضایی و اداری شهرکرمان گفت: خدمت به مردم در هر جایگاهی فرصتی است که آدم ها نباید از آن فرار کنند؛ اگر مسئولیتی را که به ما می دهند، در هر رده ای که باشد به این نیت بپذیریم، قطعاً خداوند عنایت ویژه ای به ما خواهد داشت.

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان کرمان اظهارداشت: یکی از نیازهای اساسی ما در دوران خدمت این است که آرامش روحی داشته باشیم و این در پرتو این است که خودمان و جایگاهمان را بشناسیم. افرادی که خودشان و جایگاهشان را نشناسند، همیشه دچار اضطراب، دلهره و دغدغه خاطرند.

علی توکلی ادامه داد: انسان وقتی در جایی که قرار دارد، انتظارات مورد نظر را انجام دهد و توقعاتش را از دیگران کم کند، در نتیجه آرام می شود ،اینکه بعضی وقت ها دچار اضطراب و عصبانیت می شویم، ناشی از این است که توقعاتی از دیگران و اطرافیانمان داریم و این توقعات برآورده نمی شود.

وی سخنان خود را با حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ادامه دادند که ایشان می فرمایند در زندگیتان گاهی نسیم ها، وزش ها و فرصت هایی بوجود می آید، خودتان را در مسیر این وزش ها قرار دهید.

توکلی گفت: اگر ما در هر پستی که هستیم انتظار تعریف و تمجید داشته باشیم و این انتظار برآورده نشود، دچار کندی می شویم واگر این توقعات را کم کنیم و وظیفه مان را به خاطر رضای خداوند و آنچه که در توان داریم، به نحو احسنت انجام دهیم، آنوقت به آرامش خواهیم رسید.

وی ادامه داد: باید سهم ونقش خودمان را در حوادث و اتفاقاتی که در زندگیمان پیش می آید، بدانیم. نباید همیشه دیگران را مقصر بدانیم. اگر بپذیریم که رفتارهای خودمان هم در پیش آمدهای زندگی نقشی داشته، به آرامش می رسیم.

این مقام قضایی گفت:معتقدم امروز هر کار انجام دهیم، فردا همان را برداشت خواهیم کرد و شرط این مورد این است که از رفتارهایمان مراقبت کنیم و بدون مراقبت، کسب آبرو، اعتبار و عزت میسر نمی شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها