کد خبر: 38102 | زمان مخابره: 17:23:39 - دوشنبه 31 شهریور 1393 | بدون نظر | |

یک صد زائر برای بار اول به مشهد مقدس اعزام می شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، از اعزام یک صد زائر برای اولین بار به سفر زیارتی مشهد مقدس در نیمه دوم مهر ماه امسال خبر داد.
به گزارش نشانه نیوز،حجت الاسلام سید رضا فاطمی از اعزام یک صد زائر به حرم مطهر رضویی در نیمه دوم مهر ماه سال جاری  در قالب طرح زائران حرم رضویی همزمان با سراسر کشور در کرمان خبر داد.
وی از برگزاری دومین سال برگزاری این طرح در کرمان خبر دادو اظهار داشت: سال گذسته در اجرای برگزاری این طرح ۷۰۰ نفر از خدام مساجد و اماکن مذهبی و محرومین مناطق جنوبی استان به این سفر زیارتی اعزام شدند.
حجت الاسلام فاطمی از اعزام ۳۵۰ زائر  در مرحله دوم این طرح خبر داد و تصریح کرد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته یک صد تن از این عزیزان برای اولین بار به زیارت حضرت ثامن الحجج مشرف می شوند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه محرومیت استان کرمان باعث شده است که خیلی از مردم مناطق محروم استان موفق به تشرف به حرم رضویی نائل نشوند ،از اعزام این زائرین با اولویت شهرستانهای جنوبی و محروم استان ، مدد جویان کمیته امداد ،سازمان بهزیستی و نیروهای خدماتی شهرداری و… خبرداد .
این مسئول هدف ازبرگزاری طرح زائران حرم رضویی را  اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش بیان کرد و در خصوص اعتبارات تخصیص داه شده به این طرح افزود: کلیه هزینه های این طرح از محل نیات موقوفات مرتبط و منطبق و همچنین توسط متولیان موقوفات غیر متصرفی و خیرین تامین شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیره استان یادآور شد: در اولین دوره طرح زائران حرم رضویی استان کرمان ،اولین استان اعزام کننده زائر در کشور را به خود اختصاص داد به طوری که در این دوره ۷۰۰ نفر از خادمین مساجد و اماکن مذهبی و محرومین و نیازمندان استان به این سفر زیارتی مشرف شدند.
وی هدف از اجرای این امر فرهنگی را ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و موقفات بیان و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای صحیح این کار خیر،گام مهمی در پیشبرد برنامه های فرهنگی در استان برداریم.



ارسال نظر


آخرین خبرها