کد خبر: 38106 | زمان مخابره: 17:26:18 - دوشنبه 31 شهریور 1393 | بدون نظر | |

زنگ مدرسه در دبستان پسرانه میرزا محمد صادق توسط دایی دانا به صدا درمی‌آید

 

در روز بازگشایی مدارس، زنگ مدرسه در دبستان پسرانه میرزا محمد صادق توسط دایی دانا به صدا درمی‌آید.

به گزارش نشانه نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: این سازمان در راستای آموزش تفکیک زباله از مبدا، اقدامات شایسته و مناسبی از سال گذشته در شهر کرمان آغاز کرده است.

اسمعیل جهانشاهی افزود: از آنجا که آموزش، امری مهم و بدیهی است که از سنین کودکی آغاز می‌شود، سازمان مدیریت پسماند بر آن شد تا بحث تفکیک زباله از مبدا را از مقاطع دبستان آغاز کرده و به تمام جامعه تعمیم دهد.

وی تصریح کرد: مدارس تولید کننده عمده زباله خشک از جمله کاغذ هستند و سازمان مدیریت پسماند جهت ساماندهی و جمع آوری این پسماند خشک، مقاطع مختلف مدارس را جامعه هدف خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: سازمان مدیریت پسماند در این راستا با ساخت سه عروسک تن پوش با نام‌های شرشرو و فرفرو با ماهیت زباله تر و خشک و دایی دانا با نقش رهنمود، اقدام به آموزش تفکیک زباله از مبدا در مقاطع ابتدایی شهر کرمان کرد.

جهانشاهی بیان کرد: عروسک‌های مذکور با دو سال عمر برای نخستین بار در جشنواره گل و گیاه شهرداری کرمان در محل پارک مادر رونمایی شدند.

وی گفت: همچنین کار آموزش تفکیک زباله از مبدا از سال گذشته توسط این سازمان در کلیه مقاطع تحصیلی شهر کرمان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند هدف از این کار را فرهنگ‌سازی و تلاش برای شناخت بیشتر دانش آموزان از مبحث جمع آوری و تفکیک زباله‌های تر و خشک عنوان کرد.

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها