کد خبر: 38108 | زمان مخابره: 17:30:19 - دوشنبه 31 شهریور 1393 | بدون نظر | |

۲۳۶ نفر در جاده های استان کرمان جان باختند

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: پنج ماه اول امسال ۲۳۶ نفر در جاده های استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

به گزارش  نشانه نیوز، سرهنگ احمد حجت آبادی روز دوشنبه در آیین آغاز هفتمین طرح ارتقای امنیت ترافیکی در حوزه استحفاظی پاسگاه پلیس راه کرمان – سیرجان در شهر باغین افزود: نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تصادف داشته ایم.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد تصادفات جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی و ۴۹ درصد تصادفات در محورهای فرعی روستایی به دلیل بی توجهی به رعایت قوانین در این گونه محورها بوده است.

وی گفت: استان کرمان در شش ماه نخست سال جاری در پایین ترین رتبه جدول کاهش تصادفات کشوری قرار دارد و به همین دلیل اجرای این قبیل طرح ها در استان برنامه ریزی شده است.

رییس پلیس راه استان کرمان هدف از اجرای طرح ارتقای امنیت ترافیکی را تامین آسایش و امنیت مردم در جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: استان کرمان سال گذشته از نظر کاهش تصادفات در کشور رتبه نخست را داشت.

وی اظهار کرد: محورهای مواصلاتی منتهی به شهر باغین از نقاط حاثه خیز استان کرمان است که در اجرای هفتمین طرح ارتقای امنیت ترافیکی سعی داریم با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات موجود بویژه ۴۸ دستگاه خودرو این طرح را در محورهای باغین به سیرجان، باغین به کرمان، رفسنجان به بهرامجرد و اختیارآباد و همچنین اتوبان امام رضا (ع) اجرا کنیم.

سرهنگ حجت آبادی گفت: در اجرای این طرح با توزیع شبرنگ بین راکبان موتورسیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی با متخلفان نیز برخورد جدی و موتورسیکلت هایی که راکبان آنها فاقد کلاه ایمنی باشند توقیف می شود.

وی افزود: در مدت چهار روز اجرای این طرح با رانندگان متخلفی که تخلفات انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز و سایر تخلفات رانندگی را داشته باشند بصورت جدی برخورد می شود.

فرمانده پلیس راه باغین نیز برخورد قاطع با رانندگان پرخطر و حادثه ساز، بررسی و کنترل سرعت وسایط نقلیه و حضور پررنگ پلیس در محورهای حوزه استحفاظی را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

‘افشین قریه ملکی’ گفت: برخورد قاطع با رانندگان حادثه ساز که در بیشتر مواقع رانندگی آنها منجر به ایجاد حوادث جبران ناپذیر برای سایر همشهریان می شود در اولویت اصلی کار پلیس قرار دارد.

هفتمین طرح ارتقای امنیت ترافیکی از امروز (دوشنبه) به مدت چهار روز در محورهای مواصلاتی باغین به سیرجان، باغین به کرمان، رفسنجان، بهرامجرد، اختیار آباد و همچنین اتوبان امام رضا (ع) اجرا می شود.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها