کد خبر: 38132 | زمان مخابره: 19:00:15 - دوشنبه 31 شهریور 1393 | بدون نظر | |

رییس جهاددانشگاهی استان خبر داد؛ درمان بیماری های پوستی از طریق سلول درمانی در کلنیک جهاددانشگاهی استان کرمان

دکتر کامیاب مقدس از درمان بیماری های پوستی از طریق سلول درمانی در کلنیک تخصصی پوست و موی جهاددانشگاهی استان کرمان خبر داد.
دکتر “رضا کامیاب مقدس” رییس جهادانشگاهی استان کرمان در گفت و گو با نشانه نیوز با اشاره به آغاز بکار کلنیک تخصصی پوست و موی جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: یک نیاز فوق العاده مهم وجودداشت که ما بتوانیم کلنیکی را در کرمان برای هم استانیهای عزیز ایجاد کنیم که در آن بیماریهای پوستی به صورت سلول درمانی مورد درمان قرار گیرند.
وی افزود: این تکنیک در کشور در تهران توسط پژوهشگاه رویان انجام می شد و در واقع ما با حمایت پژوهشگاه رویان این کلنیک را در استان کرمان راه اندازی کردیم.
دکتر کامیاب مقدس افزود: دو نفر از برجسته ترین متخصصین پوست استان و کشور که با مجموعه جهاددانشگاهی همکاری می کنند در پژوهشگاه بین المللی رویان دوره های تکمیلی را در این زمینه گذراندند.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان یادآور شد: هم اکنون اعمال جراحی مربوطه برای تزریق سلول در این کلنیک انجام می شود و بیشتر بیماری های فتیله گو یا پیسی و مواردی از جمله چین و چروک، جای بخیه و زخمهای ناشی از تصادفات، جای آکنه و جوشها در کلنیک تخصصی پوست و موی جهاددانشگاهی استان کرمان تحت درمان قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به حال نتایج بسیار خوبی از این شیوه درمان حاصل شده است، گفت: این روش درمان از روشهای سنتی بسیار کاراتر و احتمال موفقیت آن خیلی بیشتر است.

برگزاری دوره بازآموزی ویژه متخصصان پوست استان

دکتر کامیاب مقدس در ادامه یادآور شد: در راستای گسترش سلامت، جهاددانشگاهی همه ساله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یک دوره باز آموزی برگزار می کند که امتیاز کامل بازآموزی را برای متخصصین محترم دانشگاه اختصاص می دهد.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان خاطرنشان کرد: آخرین دوره ای که در جهاددانشگاهی برگزار شد دوره تخصصی درمان بیماریهای پوستی با استفاده از سلول درمانی بود که ضمن دعوت از برجسته ترین متخصصین پژوهشگاه رویان یک کارگاه تئوری و عملی دو روزه برگزار شد.
وی اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق متخصصین پوست استان در این کارگاه شرکت کردند و از برنامه های علمی و کارگاه آموزشی استفاده کردند.
دکتر کامیاب مقدس خاطرنشان کرد: در این دوره بازآموزی فرایند نمونه گیری از پوست یکی از بیماران به صورت داوطلب انجام شد و روز بعد تزریق سلول صورت گرفت بنابراین متخصصین پوست به صورت کاملا عینی توانستند فرایند درمان را ملاحظه کنند.
وی با بیان اینکه کلنیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی از دیگر خدماتی است که در راستای توسعه سلامت در حال خدمت رسانی به مردم کرمان است، گفت: کلنیک تخصصی دندانپزشکی در محل خیابان شهید باهنر(ناصریه) قرار دارد و هم اکنون پاسخگوی جمع زیادی از مراجعین و شهروندان عزیز استان کرمان است و اقدامات درمانی و تخصصی در زمینه دهان و دندان در این کلنیک انجام می شود.

۱۷۰۰ نفر به عضویت بانک خون بند ناف در استان کرمان در آمده اند

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت بانک خون بند ناف اشاره و تصریح کرد: بانک خون بند ناف نیز در همین کلنیک مستقر است و کسانی که نوزادی در راه دارند مادر قبل از زایمان به این کلنیک مراجعه می کند و برای جمع آوری و فریض کردن خون بند ناف در حین زایمان عضو بانک می شوند و بدین ترتیب زمینه استخراج سلولهای بنیادی را از خون بند ناف، برای فرزندانشان مهیا می کنند.
وی تعداد اعضای بانک خون بند ناف در استان کرمان را بیش از ۱۷۰۰ نفر ذکر و تصریح کرد: علاوه بر کرمان در شهرستانهای رفسنجان، جیرفت، بافت و سیرجان نمایندگی بانک خون بندناف در حال ارایه خدمات به متقاضیان است.
دکتر کامیاب همچنین یادآور شد: از سیستان و بلوچستان و تعداد محدودی از هرمزگان نیز به کلینک بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان کرمان مراجعه می کنند و خوشبختانه استقبال بسیار خوب بوده است و کرمان جزو استانهای بوده که خیلی موفق در این زمینه عمل کرده است.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین یکی از کارهای شاخص را افتتاح مرکز آموزش ویژه کودکان و نوجوانان تحت عنوان رویان ذکر و تصریح کرد: این مرکز آموزشی در تابستان به همت جهاددانشگاهی در خیابان شفا افتتاح و با استقبال بسیار خوب شهروندان هم مواجه شده است.
گفت و گو از زهره و معصومه قادر



ارسال نظر


آخرین خبرها