کد خبر: 38145 | زمان مخابره: 17:39:08 - سه شنبه 1 مهر 1393 | بدون نظر | |

۱۹ هزار مسجد در کشور کانون فرهنگی و هنری دارند

معاون اداری و مالی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تاکنون کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ۱۹ هزار مسجد از ۸۰ هزار مسجد در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش نشانه نیوز، عبدالحسین آل محمد در همایش تجدید میثاق با ولایت کانون های مساجد جنوب کرمان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد افزود: حدود ۱۰ هزار کتابخانه مخزن دار، ۶۶۰ کانون تخصصی، ۳۳۰ کانون مصلی، ۸۰ کانون جوار دانشگاهی و ۱۸۰ خانه دیجیتال در جوار مساجد کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: کارها به گونه ای پیش رفته که بند ۹ ماده پنجم به ستاد عالی کانون های مساجد تکلیف شده و حداقل یک چهارم مساجد باید به کانون های فرهنگی هنری تجهیز شوند.

آل محمد ادامه داد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مسوولان کانون ها و نخبگان از هفتم شهریور تا روز گذشته دوره های آموزشی لازم را در مشهد فرا گرفته اند.

وی گفت: دوره آموزشی کارآفرینی در فضای مجازی نیز با حضور ۳۵۰ عضو و همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وی اظهار کرد: کانون های مساجد بزرگترین تشکل مردمی هستند و این شبکه فرهنگی به خوبی می تواند رسالت مثلث فرهنگی را ایفا کنند.

معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این شبکه می تواند به خوبی بهره وری از منابع و ثروت ها را به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان ساختمان اداری نیاز دارد که باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد و به این کانون ها کمک شود.

تاکنون ۳۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در جنوب استان کرمان راه اندازی شده است.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها