کد خبر: 38200 | زمان مخابره: 15:32:40 - شنبه 5 مهر 1393 | بدون نظر | |

آرتروز زانو با سلول های بنیادی در کرمان درمان می شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این دانشگاه در زمینه درمان بیماران مبتلا به آرتروز زانو با استفاده از سلول های بنیادی مجوز وزارت بهداشت را دریافت کرده است.

به گزارش  نشانه نیوز، دکتر ‘عباس پرداختی’  در نشست خبری افزود: چند مورد درمان موفقیت آمیز هم در این زمینه داشته ایم.

وی بیان کرد: یکی از محصولات دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه ریزش مو نیز ثبت کشوری شده که در کرمان قابل دسترس است و استفاده می شود.

وی گفت: داروی ماینوکسوزوم برای ریزش مو، مورد تایید گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده و در همایش ADA کانادا ارایه شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: همچنین دو محصول جدید درمان سالک و آکنه نیز به تایید رسیده اند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای تولید محصولات داروهای شیمیایی، گیاهان دارویی و تولید مواد اولیه و محصولات زیست فناوری، هلدینگ دارویی راه اندازی کرده است.

پرداختی سپس سرطان، بیماری های مغز و اعصاب، ایدز و بیماری های عفونی را اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ذکر کرد.

وی افزود: شیوع سرطان های کبد، مثانه و حنجره در استان کرمان از نرخ ابتلای بالا برخوردار بوده و جنوب استان کرمان نیز با سرطان خون درگیر است.

وی گفت: فعالیت های تحقیقاتی در زمینه بیماری های مغز و اعصاب و روان شناسی با توجه به افزایش سن جامعه و بروز بیماری هایی از جمله پارکینسون و آلزایمر و اعتیاد، سلامت روانی، افزایش نشاط اجتماعی و سلامت در بلایا را مدنظر داریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در رابطه با افزایش نشاط اجتماعی در جامعه پژوهشکده آینده پژوهی این دانشگاه با مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری دارد.

وی همچنین گفت: در زمینه جذب منابع مالی این معاونت موفق شد امسال ۱۶ میلیارد ریال اعتبار خارج از پیش بینی را جذب کند.

وی راه اندازی مرکز تحقیقات سرطان کرمان را از دیگر فعالیت های این معاونت عنوان کرد و افزود: این مرکز تحقیقاتی با همکاری کنسرسیوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بنیاد تحقیقاتی افضل و موسسه یاس راه اندازی شد و در این مدت سه طرح از سوئیس، آمریکا و کانادا را در دست انجام دارد.

پرداختی گفت: تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور از جمله سوئیس، فرانسه، آلمان، انگلیس، برزیل و ایتالیا منعقد شده است.

وی بیان کرد: از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در گسترش روابط بین الملل حضور و سخنرانی برنده جایزه نوبل پزشکی در کرمان بود که مورد استقبال قرار گرفت و طی سال جاری نیز دو برنده دیگر جایزه نوبل قرار است به کرمان سفر کنند.

وی گفت: در زمینه شاخص های علم سنجی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای سه دوره مداوم رتبه هفتم را بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده است در حالی که این رتبه در گذشته ۱۴ بود.

پرداختی ادامه داد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیمه سلامت، نیروی انتظامی، شرکت های داروسازی، فرهنگستان علوم پزشکی، مجمع تشخیص مصحلت نظام، محیط زیست، گل گهر، مس سرچشمه و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پروفسور حمید نجفی پور استاد گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی امسال موفق شد جایزه افضلی پور را کسب کند.

وی افزود: همچنین پروفسور مسعود پریرخ استاد گروه اندو دانشکده دندانپزشکی علاوه بر کسب جایزه مرحوم دکتر موسوی، سه مقاله پر استناد در رشته اندودونتولوژِ را در مجله JOE در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ارایه کرده است.

وی دکتر مجتبی شکیبایی استاد گروه بیوتکنولوژی دانشکده داروسازی، دکتر مهدی عباسی استادیار مرکز تحقیقات فارماسیوتیکس، دکتر حمید فروتن فر استادیار گروه بیوتکنولوژی دانشکده داروسازی و دکتر سمیه کرمی استاد گروه سم شناسی دانشکده داروسازی و دریافت کننده جایزه مرحوم دکتر آشتیانی را از استادیاران جوان پژوهشگر دانشگاه عنوان کرد.

پرداختی گفت: مهدی رعدآبادی دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت نیز توسط مدیریت تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت به عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته معرفی شده است.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها