کد خبر: 38203 | زمان مخابره: 15:36:27 - شنبه 5 مهر 1393 | بدون نظر | |

اجرای طرح سرشماری کشاورزی در کرمان آغاز شد

اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور و استان در شهرستان کرمان آغاز شد.

به گزارش نشانه نیوز،فرماندار کرمان در  حاشیه آیین آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی در اختیارآباد از توابع این شهرستان گفت: ۳۰ مامور کار سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری را در این شهرستان بر عهده دارند.

محمدعلی توحیدی افزود: ۳۰ نفر نیز به عنوان کادر اجرایی از جمله کارشناس، اعضای ستادی و راننده، ماموران این طرح را یاری می کنند.

وی با بیان اینکه زنگ آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان کرمان همزمان با سراسر کشور نواخته می شود، تصریح کرد: دانش آموزان در این طرح به عنوان همیاران سرشماری به شمار می روند.

وی ادامه داد: ماموران سرشماری عمومی کشاورزی از صبح امروز (شنبه) پنجم مهر با تقسیم کار و در اختیار گرفتن ملزومات مورد نیاز سرشماری از جمله تبلت، کار خود را آغاز کرده اند.

فرماندار کرمان، گفت: طرح سرشماری عمومی کشاورزی به صورت الکترونیک و با نهایت سرعت ثبت اطلاعات انجام خواهد شد.

وی به برگزاری نشست های توجیهی با اعضای ستادی و ماموران طرح سرشماری عمومی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: سخنرانی قبل از نماز جمعه و برگزاری نشست دهیاران و بخشداران با بهره برداران بخش کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در این راستاست.

توحیدی، اطلاعات به دست آمده از طرح سرشماری کشاورزی را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در این بخش بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و آمار دقیق کشاورزی می تواند در تدوین برنامه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیستم درج اطلاعات سرشماری عمومی کشاورزی به گونه ای است که اطلاعات غیر اصولی را ثبت نخواهد کرد، افزود: نتایج این طرح در سال جاری در کوتاه ترین زمان ممکن استخراج می شود.

وی خواستار همکاری عموم مردم بویژه بهره برداران بخش کشاورزی با ماموران سرشماری در اجرای دقیق این طرح ملی شد.

به گزارش ایرنا،استان کرمان ۲۳ شهرستان دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها