کد خبر: 38225 | زمان مخابره: 14:43:38 - یکشنبه 6 مهر 1393 | بدون نظر | |

افزایش ۶،۶ درصدی اهدای خون در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدای خون در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در استان ۶،۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  نشانه نیوز، محمدرضا مهدی زاده  افزود: اهدای خون از ۳۵ هزار و ۵۹۲ واحد در سال گذشته به ۳۷ هزار و ۹۴۶ واحد در سال جاری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۵۶،۴ درصد خون های دریافتی توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شده است.

وی گفت: میزان مصرف فرآورده های مختلف خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت نیز در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸،۹ درصد رشد داشته که در این زمینه بیشترین رشد مربوط به فرآورده گلبول قرمز متراکم با رشد ۱۲،۷ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان، علت اصلی افزایش مصرف فرآورده های خونی در استان از ابتدای امسال را اجرای طرح تحول سلامت عنوان و تاکید کرد: با وجود افزایش مصرف فرآورده های خونی، انتقال خون استان هیچ مشکلی برای تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در استان پهناور کرمان نداشته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تعداد دو هزار و ۸۱۳ واحد خون مازاد بر نیاز استان به سایر استان ها ارسال شده که در این زمینه نیز رشد ۱۰۶ درصدی داشته ایم.

مهدی زاده افزود: شش ماه ابتدای امسال تعداد ۱۸ هزار واحد پلاسما نیز به پالایشگاه تهران فرستاده شد تا برای فرآوری به خارج از کشور ارسال شود.

وی بیان کرد: انتقال خون استان با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و افزایش مصرف فرآورده های خونی، میزان اهدای خون و تولید خود را افزایش داده و در این زمینه هزینه هایی را نیز متحمل شده که برای جبران این هزینه ها باید کسری اعتبارات این مرکز مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها