کد خبر: 38238 | زمان مخابره: 14:57:34 - یکشنبه 6 مهر 1393 | بدون نظر | |

تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز در کرمان/ ۱۳۰ کتابخانه عمومی در استان فعالیت می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از تجلیل از خیران کتابخانه ساز این استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، محمدجواد حسین زاده  در جلسه ستاد هفته کتاب با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی  گفت: داشتن جامعه دانا محور و اهل مطالعه از جمله مولفه های اصلی یک جامعه پیشرفته و متعالی است.

این مسئول فرهنگ هر جامعه را مرتبط با میزان مطالعه افراد دانست و افزود: این امر باعث بالا رفتن سطح آگاهی مردم می شود.

وی با اشاره به هفته کتاب ادامه داد: این هفته فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی در این خصوص و جلب جوانان به سمت کتاب و مطالعه است.

حسین زاده بر لزوم پرمحتوا بودن برنامه های هفته کتاب تاکید کرد و افزود: با توجه نقشی که خیرین کتابخانه ساز در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دارند طی این هفته از این خیرین تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی همچنین از تجلیل از کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخانه ها خبر داد و اذعان داشت: یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح کتابخانه های عمومی استان کرمان است.

این مسئول بر لزوم تبیین جایگاه کتاب در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه های این ایام است.

حسین زاده با اشاره به وجود ۱۳۰ باب کتابخانه عمومی در استان کرمان ابراز داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان یادآور شد: ۱۲۰ هزار نفر اعضاء فعال کتابخانه های عمومی استان کرمان هستند.

مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها