کد خبر: 38275 | زمان مخابره: 14:21:46 - سه شنبه 8 مهر 1393 | بدون نظر | |

نخستین پالایشگاه خون کشور در کرمان احداث می شود

استاندار کرمان با بیان اینکه هفتمین پالایشگاه خون جهان در استان راه اندازی می شود، گفت: این نخستین پالایشگاه خون کشور است که توسط بخش خصوصی در کرمان احداث می شود.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در جلسه جمع بندی طرح گردشگری و مدارس زندگی بنیاد خیریه صدر هاشمی منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: هفتمین پالایشگاه خون جهان توسط بخش خصوصی در استان کرمان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه خون یکی از بزرگترین طرح های خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: پالایشگاه خون براساس مطالعات صورت گرفته در کرمان احداث می شود و دستگاه های دولتی استان کرمان همکاری لازم در این زمینه را با صدر هاشمی سرمایه گذار پالایشگاه خون کرمان انجام می دهند.

استاندار کرمان به ارایه طرح جامع گردشگری منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر که یکی از طرح های بزرگ در سطح خاورمیانه است اشاره کرد و گفت: امیدواریم با احداث پیست اسکی در طرح گردشگری منطقه هنزا خدمات مطلوبی به گردشگران داخلی و خارجی ارایه شود.

وی خواستار رفع مشکلات مربوط به مدرسه زندگی منطقه هنزا از جمله مشکل مربوط به آب، گاز و سوخت این مجموعه در اسرع وقت شد.

رزم حسینی گفت: با توجه به نیاز منطقه هنزا به خدمات بهداشتی و درمانی باید تقویت درمانگاه هنزا به عنوان یک طرح کوتاه مدت و همچنین احداث بیمارستان هنزا در قالب یک پروژه بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد خیریه صدر هاشمی بزودی فاز دوم مدرسه زندگی در هنزا ایجاد و شعبه دوم آن نیز در کرمان احداث می شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون شش پالایشگاه خون در جهان ایجاد شده است، افزود: به دنبال احداث هفتمین پالایشگاه خون دنیا در استان کرمان هستیم لذا برای احداث این پالایشگاه به تامین آب مناسب، داشتن فاصله ۳۰ کیلومتری تا فرودگاه و خوش آب و هوا بودن نیازمندیم.

سیدمحمد صدر هاشمی گفت: پلاسمای خون در پالایشگاه خون برای مصرف بیماران جداسازی می شود و محصول پالایشگاه خون کرمان می تواند در اختیار بیماران مسلمان در سایر کشورها قرار گیرد.

وی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز این پالایشگاه را در فاز اول یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: فاز دوم این پالایشگاه بعد از راه اندازی آن با هزینه جداگانه تعریف می شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی در ادامه سخنانش از احداث دومین پیست بزرگ اسکی جهان در منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر خبر داد و گفت: پیست اسکی هنزا با شش کیلومتر ارتفاع به عنوان بزرگترین پیست اسکی ایران و دومین پیست اسکی جهان احداث می شود.

صدر هاشمی نژاد با اشاره به اینکه منطقه هنزاء ظرفیت های خوبی در بخش گردشگری دارد، گفت: احداث بزرگترین پیست اسکی ایران، دومین اردوگاه دانش آموزی کشور، هتل پنج ستاره و موارد دیگر در این منطقه در دستور کار است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری برای اجرای طرح های منطقه هنزاء پیش بینی شده است که برای تامین زیرساخت ها نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی استان هستیم.

سرمایه گذار بخش خصوصی با تاکید بر اینکه احیای ظرفیت های هر گوشه از این منطقه بهترین کاری است که می توان برای منطقه هنزا انجام داد، یادآور شد: با ایجاد منطقه گردشگری در هنزا و راه اندازی پیست اسکی در این مجموعه اروپایی ها و آمریکایی ها برای اسکی به هنزا سفر کرده و موجب رونق گردشگری در این منطقه است.

صدر هاشمی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان طی ماه های اخیر دو بار به منطقه هنزاء شهرستان رابر سفر کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفته است که موجب دلگرمی برای سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اینکه نخستین زنجیره مدارس شبانه روزی برای حمایت از دانش آموزان باهوش و بی بضاعت در منطقه هنزاء از توابع شهرستان رابر احداث شده است، گفت: این دانش آموزان می توانند از امکانات زندگی و تحصیلی رایگان در مدارس زندگی بهره مند شوند.

سرمایه گذار بخش خصوصی هدف از راه اندازی زنجیره مدارس شبانه روزی را ریشه کنی فقر فرهنگی از زندگی فقیران اقتصادی در جامعه دانست و افزود: در هیچ کجای دنیا نظیر چنین زنجیره ای از مدارس شبانه روزی که برای برترین ها و در عین حال بی بضاعت ترین دانش آموزان، شرایط تحصیل و زندگی فراهم باشد، ایجاد نشده است.

صدرهاشمی گفت: ساخت بیمارستان در طرح های توسعه منطقه هنزاء پیش بینی شده است اما انجام اقدامات مورد نیاز برای جذب دانش آموز در مدرسه شبانه روزی زندگی هنزا و جذب گردشگر به منطقه گردشگری هنزا زمان بر می باشد و قدم های مرتبط با طرح های بهداشتی و درمانی در آینده برداشته می شود.

استاندار کرمان روز گذشته به شهرستان رابر سفر کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها