کد خبر: 3864 | زمان مخابره: 15:21:33 - سه شنبه 8 اسفند 1391 | ۲ نظر | |

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تجلیل از سربازان ایثارگر: سرباز، مرز امنیت، استقلال و تمامیت ارضی است

امیر احمد رضا پوردستان گفت: همه ی فعالیت های فرهنگی و اقتصادی کشور در سایه امنیتی که سربازان به ارمغان می آورند، شکل می گیرد.

به گزارش نشانه نیوز،فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از کارکنان وظیفه ایثارگر نیروی زمینی ارتش و هشت سال دفاع مقدس منطقه جنوبشرق کشور، با بیان اینکه واژه سرباز در فرهنگ دینی ما از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار است؛ افزود: این جایگاه آنقدر احترام و قداست دارد که بزرگان دین سفارش کردند تا این جایگاه را در ادعیه از خداوند طلب کنیم.
امیر پوردستان امنیت را زیربنای همه فعالیت ها دانست و افزود: بدون امنیت هیچ فعالیت فرهنگی و اقتصادی نمی تواند شکل بگیرد و اگر در گذشته، اطراف شهرها را با دیوارهای سنگی محصور می کردند امروز این رسالت و مأموریت به عهده سربازان است تا با حلقه زدن گرداگرد مردم، سینه های مردانه خود را آماج گلوله های دشمن کنند که ملت در آسایش باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سرباز، مرز امنیت و تأمین کننده تمامیت ارضی است؛ تصریح کرد: عزت دین به وجود سربازان است و هدف اصلی صدام از حمله به ایران،جلوگیری از گسترش فرهنگی غنی اسلامی بود که برکت وجود امام پیدا شده و دنیا را تحت تاثیر قرار داده بود.
وی خاطر نشان کرد: صدام آمده بود که نهال نوپای جمهوری اسلامی را زمینگیر کند اما سربازان و بسیجیان لباس رزم پوشیدند و خون دادند تا اسلام، ولایت و ایمان بماند و به همین دلیل می گویند سرباز، عزت دین است.

امیر پوردستان اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش افتخار دارد در ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲ و نیم میلیون سرباز را آموزش و به جبهه ها اعزام کرده و چنانچه هر لشکر را ۱۰ هزار نفر فرض کنیم، می توان ادعا کرد این نیرو ۲۵۰ لشکر را وارد صحنه های دفاع مقدس کرده است.
وی در ادامه گفت: از خیل عظیم سربازانی که از نیروی زمینی ارتش وارد دفاع مقدس شدند بیش از ۴۰ هزار نفر شهید شدند و بیش از یکصد هزار نفر به درجه جانبازی نائل آمدند و در شرایط نابرابر و سخت جنگ، همه آنان داوطلبانه به میدان آمدند که بعضی از آنان همچون سرباز جعفر تمدن از آذربایجان شرقی و یا عبدالحمید انشائی، خاطره اش فراموش نشدنی است.

وی چنین سربازانی را از جنس سربازان عاشورائی دانست و گفت: امروز سربازان با همان روحیه و انگیزه برای دفاع از اسلام عزیز ایستادند و ما سعی داریم از این قشر که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است با برگزاری چنین همایش هایی در سراسر کشور قدردانی کنیم.

استاندار کرمان: دوران مقدس سربازی، کوره ی آدم سازی است

در ادامه مراسم استاندار کرمان اظهار داشت: دوران سربازی علاوه بر مقدس بودن، راه و رسم زندگی را می آموزد و کوره ی آدم سازی است.
نجارافزود: سربازی، مانند کوره ای است که انسان با ورود به آن و تحمل سختی ها به ابزاری برای راحتی جامعه تبدیل می شود.
وی با اشاره به این که در ابتدای جنگ تحمیلی داوطلبانه لباس مقدس جنگ را به تن نموده، گفت: اگر بعد از جنگ در مسئولیت های مختلف از بخشداری تا استانداری، موفقیت هایی داشته ام همه را مدیون سربازی می دانم و بزرگ ترین افتخارم این است که عملکردم در کردستان مورد تائید مقام معظم رهبری بوده است.
نجار، خدمت سربازی را یک وظیفه و بحث اساسی در کشور دانست که متاسفانه برخی آن را اتلاف عمر تلقی می کنند و معتقدند حالا که جنگ نیست پس سربازی بیهوده است.
وی افزود: باید جامعه و جوانان عزیز را قانع کنیم که سربازی، اتلاف وقت نیست بلکه امر مقدسی است که بهترین، شیرین ترین و مهم ترین دوران زندگی را شکل می دهد.
استاندار کرمان که خود از یادگاران دفاع مقدس می باشد، در پایان با بیان خاطراتی از آن دوران ، گفت: با وجود این همه فیلم، نمایش، داستان، شعر و … که در مورد دوران دفاع مقدس خلق شده است، هنوز نتوانسته اند ذره ای از آن عظمت ها و زیبایی ها را به تصویر بکشند.

انتهای پیام

 




۲ ديدگاه مطلب براي " فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تجلیل از سربازان ایثارگر: سرباز، مرز امنیت، استقلال و تمامیت ارضی است " ارسال شده است.

  1. رزمندگان سرباز جانباز سپاه زیر25 گفت:

    حداقل ارتش از سربازان خود تقدیر میکند کارت ایثار میدهد مستمری میدهد ولی وای به حال سربازان سپاه که
    هیچ حمایتی از هیچ کس ندارند و سپاه وسرداران ان اصلا توجهی به سربازان جنگ ندارند. دراین ۲۴ سال ثابت کردند . درکشور های غربی اگر یک روز هم در جنگ باشی ارزش دارد.

  2. رزمندگان سرباز جانباز سپاه زیر25 گفت:

    حداقل ارتش از سربازان خود تقدیر میکند کارت ایثار میدهد مستمری میدهد ولی وای به حال سربازان سپاه که
    هیچ حمایتی از هیچ کس ندارند و سپاه وسرداران ان اصلا توجهی به سربازان جنگ ندارند. دراین ۲۴ سال ثابت کردند . درکشور های غربی اگر یک روز هم در جنگ باشی ارزش دارد . از فرماندهی محترم نیروی ارتش تقا ضا
    مندیم . جهت بیان کردن درخواست ما سربازان سپاه به مقامات بالا تر عنایت داشته باشند . چون در سپاه ما جزوه
    فراموش شدگان هستیم مگر به غیر این هست همه ما برای ایران واسلام جنگیدیم . در جنگ توپ. گلوله . اصلا فرق نمیگذاشت به سربازان هم برخورد میکرد؟؟؟؟ توجه به تعداد سرباز ارتش وسپاه موضوع را روشن میکند.

ارسال نظر


آخرین خبرها