کد خبر: 38744 | زمان مخابره: 14:57:35 - یکشنبه 27 مهر 1393 | بدون نظر | |

استفاده از قلیان در پارک‌های استان کرمان ممنوع شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه استفاده از قلیان در پارک‌های استان کرمان ممنوع شود، گفت: باید در زمینه فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها و اعمال مقررات در خوابگاه‌های دانشجویی نیز اقدام شود.

به گزارش  نشانه نیوز ، علیرضا رزم‌حسینی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های متولی این امر باید با اقدامات فرهنگی موثر و مداوم، ریشه یابی و آسیب شناسی موضوع توقف عرضه قلیان را در استان انجام دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، تصریح کرد: باید در راستای تفریحات جوانان به سبب عدم استفاده از قلیان برنامه‌ای مدون شکل بگیرد.

رزم‌حسینی، بیان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری کرمان باید براساس مصوبات جلسات گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نسبت به نصب تابلوهای (مصرف قلیان ممنوع)در مبادی پارک‌ها اقدام کند.

استاندار کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشاندن نسل جوان به ابتذال و فساد اخلاقی از اهداف جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید از طریق صدا و سیما، جراید و معاونت فرهنگی شهرداری با مدیریت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شود.

رزم حسینی، اظهارکرد: پوسترها و بروشورهای ویژه مضرات قلیان باید تا پایان مهرماه امسال از طریق مراکز بهداشت با همکاری اتاق اصناف شهرستان‌های استان به مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی درمانی و ادارات ارسال و این مراکز ملزم به نصب پوسترها شوند.

وی، بیان کرد: باید در زمینه فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها و اعمال مقررات در خوابگاه‌های دانشجویی اقدام شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان خواستار توسعه فضا و مراکز ورزشی در استان شد و افزود: باید ورزش همگانی توسط هیئت ورزش‌های همگانی استان به شکل ماهانه  انجام شود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسه باید توسط تمامی دستگاه‌های متولی با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری و در جلسه آتی شورای هماهنگی آخرین اقدامات گزارش و مطرح شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها