کد خبر: 38767 | زمان مخابره: 14:45:18 - دوشنبه 28 مهر 1393 | بدون نظر | |

نخستین همایش هم‌اندیشی آب و الگوی کشت در کرمان برگزار می‌شود

سرپرست حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: نخستین همایش مشورتی و هم‌اندیشی با محوریت آب و الگوی کشت اول آبان ماه امسال در ارزوئیه از توابع استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی عباسی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه آب در طول تاریخ عامل شکل گیری، همبستگی و بقای تمدن‌های بشری بوده است، اظهار کرد: متاسفانه امروز خشکسالی‌های پی در پی و مدیریت غیر اصولی و برداشت‌های بی رویه از این نعمت الهی، بحرانی قابل تامل را در مناطق خشک و نیمه خشک کشور به ویژه استان کرمان به وجود آورده است.

وی افزود: برای رفع این معضل، همگان به ویژه مسئولان استان باید آستین بالا زده و با تکیه بر خرد جمعی، راهکارهای عملی برون رفت از این مشکل را ترسیم کنند.

سرپرست حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی میزبان برگزاری نخستین همایش مشورتی و هم‌اندیشی با محوریت آب و الگوی کشت در شهرستان ارزوئیه است.

عباسی با تاکید بر اینکه همایش مذکور با مشارکت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کرمان، خانه کشاورز استان و مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه، برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش تلاش می‌شود با بررسی و همسوسازی نظرات و دیدگاه‌های مسئولان، محققان، کارشناسان، کشاورزان، تشکل‌ها و کلیه متولیان امر کشاورزی، زمینه حفظ آب، پایداری تولید و پویایی اشتغال در دشت زرخیز ارزوئیه فراهم شود.

وی بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح و جایگزینی کشت‌های کم آب به جای کشت‌های پر مصرف از جمله راهکارهای اساسی در این بخش است.

سرپرست حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی دشت ارزوئیه از استعداد و توان تولید در واحد سطح بالاتر از میزانی که امروز کشت می‌شود، برخوردار است، خاطرنشان کرد: به طور قطع می‌توان با به کارگیری اصول علمی و برنامه‌ریزی اصولی، از این ظرفیت نهفته به بهترین شکل استفاده کرد.تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها