کد خبر: 38836 | زمان مخابره: 14:17:35 - سه شنبه 29 مهر 1393 | بدون نظر | |

جزییات فاز دوم بلوار کوثر کرمان تشریح شد

شهردار کرمان جزییات پروژه فاز دوم بلوار کوثر را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: جزییات فاز دوم بلوار کوثر کرمان تشریح شد

به گزارش نشانه نیوز، ابوالقاسم سیف‌اللهی صبح امروز در آیین آغاز عملیات عمرانی احداث فاز دوم بلوار کوثر شهر کرمان گفت: امسال با حضور رزم‌حسینی استاندار کرمان و تیم همکار وی در استان کرمان به عنوان تیم بومی و کرمانی در چارچوب سیاست‌هایی حول محور ولایت و توسعه و ارائه ایده مثلث توسعه سال خوبی برای استان و شهر کرمان است.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شهر کرمان آغاز شده است، ادامه داد: بازسازی بازار کرمان مراحل نهایی را طی می‌کند و دل‌نگرانی که استاندار کرمان برای درست شدن قسمت جلوی صفه عزاخانه در ماه محرم داشت به اتمام می‌رسد و پروژه طی چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار کرمان عنوان کرد: کار مناقصه کمربند سبز شهر کرمان در حال انجام است و عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود که طرح ارزشمند و بزرگی است.

سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: طرح میدان شهدای کرمان در حال نهایی شدن است و طی یک ماه آینده کار اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات جاده تهران آغاز شده است و در ۲ طرف جاده تهران ۱۶ واحد در ضلع شمالی و ۱۱ واحد در ضلع جنوبی را مالکان با شهرداران مناطق توافق کرده‌اند و ۲ اکیپ کار را در این محدوده آغاز کرده‌اند و امیدواریم برای عید نوروز ورودی زیبایی داشته باشیم.

سیف‌اللهی تصریح کرد: در شورای شهر کرمان برای هفت میلیارد تومان بودجه مورد نیاز تملک‌های پل سه‌راهی معلم موافقت شد و منابع مالی را هم تامین کرده بودیم و این پل طی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تملک‌های لوپ چهارم پل بازرگانی تمام شده است و فضای سبز پل چهارراه جوپاری در حال اجراست.

شهردار کرمان تصریح کرد: با تصمیماتی که در شورای فنی استانداری کرمان گرفته شد، مشکل پل سیدی با پیمانکار در پیمان اجرای کار در حال رفع است و ۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی از سوی استاندار کرمان برای این طرح اختصاص داده شد و ۴۰۰ میلیون تومان منابع هم از قبل آماده بوده است و پل باقدرت هم در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سیف‌اللهی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی شهرداری کرمان افزود: کارهای خوبی در حال انجام است و هر کدام از طرح‌ها به‌ نوبت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: مصوبات شورای اسلامی برای تمام پروژه‌های مشارکتی شهرداری کرمان اخذ شده است و در چارچوب قانون و مقررات در حال اجرا هستند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه پروژه کوثر «۴۵ متری» آرزوی ۲۵ ساله مردم شهر کرمان است، گفت: خیابان‌های شمال جنوبی زیادی در کرمان داریم اما شارع شرقی غربی در کرمان کم داریم.

سیف‌اللهی ادامه داد: بیشتر خیابان‌های شمال جنوبی شهر کرمان از جمله خیابان جهاد در زمان مهاجری به عنوان شهردار کرمان که من هم معاون وی بودم تبدیل به بلوار شده‌ است.

وی اظهار کرد: بلوارهای متعدد شمالی جنوبی داریم و مشکل ترافیک شمالی جنوبی کرمان را رفع می‌کند اما ترافیک شرقی غربی کرمان همیشه دچار مشکل بوده است.

شهردار کرمان تصریح کرد: در چهارراه امیرکبیر گاهی صبح‌ها چهار مرتبه باید چراغ قرمز، سبز ‌شود تا مردم بتوانند عبور کنند چراکه جمعیت زیادی از مردم کرمان در غرب کرمان ساکن شده‌اند و افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه داریم و در آینده به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و این افراد تا زمانی که زیرساخت‌های اساسی ندارد باید در شهر آمد و رفت کنند.

سیف‌اللهی گفت: ضرورت داشت، بلواری برای کمک به خیابان شریعتی احداث شود، خیابان شریعتی مانند یک رگ تنگی می‌ماند که میدان آزادی را به میدان شهدا وصل می‌کند و عرض آن خیابان ۲۰ متر است و امکان تعریض به علت وجود آثار تاریخی وجود ندارد.

وی افزود: یکی از بلوارهای کمکی که در طرح تفصیلی کرمان برای خیابان شریعتی وجود دارد، بلواری است که از تقاطع کوهپایه با بزرگراه شرقی آغاز می‌شود، خیابان‌های شهدای خانوک، سده و مهدیه را قطع می‌کند و تاکنون تا خیابان مهدیه آمده‌ایم و بین مهدیه تا مصلا حدود ۸۰۰ متر طول است که باید اجرا شود و به‌ دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای این پروژه هستیم.

شهردار کرمان گفت: ما همچنین در شهر کرمان ادامه بلوار جلوی مصلا و بلوار جانباز را داریم که به خیابان شهید رجایی متصل می‌شود و این فاز اجرا شده است؛ از خیابان شهید رجایی به خیابان جهاد متصل می‌شویم و از خیابان جهاد به پنج‌ راه ۲۴ آذر می‌آییم و انتهای خیابان امام جمعه به خیابان ۴۵ متری کوثر متصل می‌شود.

سیف‌اللهی یادآور شد: از بلوار آزادگان تا میدان کوثر کرمان مسیر باز است تا به پل می‌رسیم و این پل در راستای ایجاد بلوار کوثر ایجاد شده است و از پل پایین می‌آییم تا جاده قدیم حسن‌آباد و حدود سه کیلومتر تا راه‌آهن داریم که قسمت بیشتر آن در زمین مالکان اراضی حسن‌آباد وجود دارد.

وی گفت: دست تک‌تک مالکان اراضی حسن‌آباد را می‌بوسم که برای آبادانی کرمان پا به‌ میدان گذاشتند و کمک کردند و شامگاه گذشته آخرین توافقنامه مبادله شد و ۲ پیمانکار کار را آغاز می‌کنند.

سیف‌اللهی با بیان اینکه ادامه مسیر این بلوار به اراضی بنیاد قدس می‌رسد، تصریح کرد: در شورای سوم شهر کرمان مدیرعامل بنیاد قدس وقت مانع کار شد و لودر و بولدوزرهای ما را توقیف کردند و حکم دادگاه گرفتند.

وی اظهار کرد: امروز کار به گونه‌ای انجام شده که کار توافق رسمی و قانونی با مالکان اراضی حسن‌آباد صورت گرفته است و مدیرعامل بنیاد قدس هم همکاری لازم را انجام داده است.

شهردار کرمان تصریح کرد: کار این بلوار به جاده طاهرآباد می‌رسد و بلوار امیرکبیر را به بلوار کوثر وصل می‌کنیم و ادامه آن تا راه‌آهن می‌رسد که با احداث زیرگذر یا روگذر از راه‌آهن عبور می‌کنیم و در مقابل بلوار ردیف ۲ به شهرک الغدیر متصل می‌شویم و از انتهای ردیف ۲ به اراضی صادقیه و سعادت‌آباد وارد می‌شویم.

سیف‌اللهی عنوان کرد: در نهایت این طرح در کنار فرودگاه در مقابل بلوار حجاج به بهره‌برداری می‌رسد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها