کد خبر: 38939 | زمان مخابره: 14:44:05 - پنجشنبه 1 آبان 1393 | بدون نظر | |

خوشنویسی قرآن کریم و غزلیات حافظ در کوهبنان

مسئول انجمن خوشنویسان کوهبنان از کتابت قرآن کریم و غزلیات حافظ در آینده نزدیک در کوهبنان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، سید محمدرضا حسینی صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین همایش اساتید انجمن خوشنویسی کشور اظهار داشت: من فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران در دوره فوق ممتاز هستم و حدود ۳۵ سال است که قلم به دست افکار و سخنان ناگفته خود را بر روی کاغذ می‌نویسم.

وی ادامه داد: خوشنویسی همواره به عنوان والاترین شکل هنرهای بصری مورد توجه بوده و دارای لطافتی خاص است، اما من به عنوان یک هنرجو و علاقه‌مند به هنر خوشنویسی خط نستعلیق را به صورت تخصصی دنبال می‌کنم و در خط شکسته نستعلیق هم به صورت پراکنده گاهی مشق می‌کنم.

حسینی تاکید کرد: ذوق و استعداد خاص من توسط دبیران هنر دوره راهنمایی و متوسطه کوهبنان شناسایی شد، اما این استعداد از زمان آشنایی با استاد غلامحسین منتصری عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و از اساتید بزرگ هنر خوشنویسی ایران و شهرستان رفسنجان شکوفا شد.

مسئول انجمن خوشنویسان کوهبنان بیان داشت: با توجه به تشویق و ترغیب تعدادی از اساتید و شهروندان کوهبنانی خداوند توفیق داد تا در سال ۸۲ جلد اول کتاب جامع‌ترین رسم‌المشق خط تحریری را در مدت یک سال و نیم به رشته تالیف در آورم.

حسینی عنوان کرد: در سال ۹۰ نیز دومین تالیف را در زمینه ابزار‌شناسی خوشنویسی به زیور طبع آراسته کردم و در آتیه کتابت قرآن کریم و غزلیات حافظ را چنانچه خداوند یاریگر شود در برنامه دارم.

وی ادامه داد: همواره با نظارت استاد منتصری سایزهای مختلف قلم را در نستعلیق از کتابت تا کتیبه تجربه کردم، اما سایز مناسب دستم را همیشه در قلم چلیپا دیدم، اما خطی که به صورت تخصصی کار می‌کنم نستعلیق است، خطی که از استحکام و هندسه خاصی برخوردار است.

مسئول انجمن خوشنویسان کوهبنان تصریح کرد: آثار بسیار زیادی را طی سال‌های گذشته داشته‌ام، لذا برای استفاده دیگران و فراهم کردن زمینه ترغیب و تشویق علاقه‌مندان به این هنر باارزش در نمایشگاه‌های فردی و جمعی بسیاری از جمله نمایشگاه رضوی استان یزد شرکت کردم و به زودی هم اهتمام به برپایی نمایشگاه انفرادی در نگارخانه شهر کوهبنان را دارم.

حسینی تاکید کرد: ابزار متنوع موجود در زندگی ماشینی و پیشرفت‌های روز افزون اگر چه کار را قدری ساده و مسیر را سهل‌الوصول کرده است، اما همواره خلاقیت پیشگام بوده به ویژه در فعالیت‌های هنری که هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

وی ابراز داشت: خوشنویسی تنها هنری است که راه به ابتذال ندارد و از همه خانواده‌ها درخواست می‌کنم به دلیل کاربردی بودن این هنر استقبال ویژه‌ای از آموزش خوشنویسی داشته باشند.

در ادامه یکی از هنرجویان استاد حسینی هنرمند خوشنویس کوهبنانی بیان داشت: خوشنویسی یکی از هنر‌های زیبایی است که در فرهنگ اصیل اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای آیات نورانی قرآن کریم نیز با همین هنر نوشته شده و امروزه بسیاری از مساجد‌، اماکن سیاحتی و زیارتی‌، نمازخانه‌های مدارس و ..‌. به این هنر آراسته شده‌اند‌.

شفیعی عنوان کرد: برخورد بسیار خوب و تکریم هنر‌جویان توسط استاد حسینی سبب شد که من به هنر خوشنویسی علاقه‌مند شوم و مدت پنج سال است که در کلاس‌های ایشان شرکت می‌کنم.

این هنرجو بیان داشت‌: تا‌کنون در مسابقات مختلف خوشنویسی‌ که توسط معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش‌، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان برگزار شده شرکت کرده‌ام و حائز رتبه‌هایی نیز در سطح شهرستان و استان شده‌ام.



ارسال نظر


آخرین خبرها