کد خبر: 38951 | زمان مخابره: 14:57:49 - پنجشنبه 1 آبان 1393 | بدون نظر | |

صدور ۱۰۶۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی در شمال کرمان

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: یک هزار و ۶۸ پروانه بهره‌برداری تولید در صنعت در شمال استان کرمان صادر شده است.

به گزارش نشانه نیوز، امین فخاری اظهار داشت: در حال حاضر در شمال استان کرمان حدود یک هزار و ۶۸ پروانه بهره‌برداری تولید در صنعت صادر شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های ما ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۳ درصد این سرمایه‌گذاری در بخش استخراج کانا‌های فلزی، ساخت فلزات اساسی ۱۴ درصد و ساخت محصولات کانی غیر‌فلزی حدود ۱۰٫۸ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

فخاری بیان کرد: این سه محصولات در مجموع ۶۷ درصد کل سرمایه‌گذاری ثبت شده ما را در بخش صنعت استان کرمان تشکیل می‌دهند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: از لحاظ تعداد بنگاه‌های تولیدی در استان کرمان بیشترین پروانه تولید صادر شده یعنی ۴۱۹ عدد در محصولات غذایی و آشامیدنی بوده که رتبه اول‌ را دارد و محصولات کانی غیر‌فلزی با ۳۳۹ فقره رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در هفت ماه سال جاری تعداد پروانه‌های ‌بهره‌برداری صادر شده در شمال استان کرمان ۳۲ فقره و میزان سرمایه‌گذاری شده در این پروانه‌ها ۷۳ میلیارد تومان و اشتغال آن معادل ۴۲۶ نفر بوده است.

فخاری گفت: هفت ماه سال جاری در مقایسه با هفت ماه سال گذشته از لحاظ شاخص‌های تعداد پروانه‌های بهره‌برداری سه درصد رشد، سرمایه‌گذاری ۴۸ درصد رشد و اما از لحاظ ایجاد اشتغال ۳۸ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما سال گذشته در هفت ماه حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته‌ایم که در هفت ماه نخست سال جاری به ۷۰ ‌میلیارد تومان رسیده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اذعان داشت: بیشترین پروانه بهره‌برداری در سال جاری محصولات کانی غیر‌فلزی با پنج بنگاه با سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد تومان یعنی ۶۷ درصد کل سرمایه‌گذاری سال جاری تا‌کنون است و اشتغالی که در این پنج بنگاه ایجاده شده‌ ۱۳۹ نفر بوده است.

وی گفت: ‌محصولات غذایی و آشامیدنی با پنج بنگاه، سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان‌ و با اشتغالزایی ۷۳ نفر رتبه دوم در زمینه دریافت پروانه بهره‌برداری را به خود اختصاص داده است.

فخاری افزود: رتبه سوم در صدور پروانه بهره‌برداری در سال جاری تا‌کنون محصولات لاستیک و پلاستیک یک بنگاه و با ‌سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان و پنج درصد کل اشتغالزایی در هفت ماه نخست سال جاری را شامل می‌شوند.

وی عنوان کرد: سه واحد تولید سیمان در استان کرمان داریم که فعال هستند و در شش ماه نخست سال جاری ۷۸ هزار تن میزان صادرات‌ به ارزش ۵٫۶ ‌میلیون دلار بوده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۷ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطر‌نشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن صادرات کاشی و سرامیک در سطح استان به ارزش ۵٫۳ میلیون دلار داشته‌ایم و از لحاظ وزنی هفت درصد و ارزش هشت درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم.

فخاری اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری‌ ۳۷ هزار و ۸۰۰ خودرو در استان کرمان‌ تولید شده است.

‌وی در پایان بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن لاستیک و ۷۶هزار و ۵۰۰ تن انواع روغن نباتی در استان کرمان تولید شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها