کد خبر: 38956 | زمان مخابره: 15:05:20 - پنجشنبه 1 آبان 1393 | بدون نظر | |

استاندار کرمان: احترام به سرمایه گذاری گره اقتصاد کشور را می گشاید

استاندار کرمان گفت: احترام به سرمایه گذاری، گشودن راه برای حضور سرمایه گذاران و حفظ حرمت مالکیت خصوصی گره اقتصاد کشور را می گشاید.

 به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک معاون حقوقی رییس جمهوری با مدیران و برخی نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارآفرینی و سرمایه گذاری در واقع یک مجاهدت اقتصادی است افزود: کارآفرین از هیچ، همه چیز می سازد و باید حمایت شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان مشکل سرمایه گذاری نداریم بلکه مشکل در بخش اجرای سرمایه گذاری هاست گفت: در حال حاضر استان کرمان ۵۰ هزار میلیارد ریال توافقنامه سرمایه گذاری دارد که در کشور بی نظیر است اما قوانین مزاحم مانع توسعه سرمایه گذاری شده اند.

رزم حسینی از دولت و مجلس خواست تا نسبت به اصلاح قوانین مزاحم و تصویب قوانین مورد نیاز اقدام کنند و ادامه داد: امروز در کشورهای پیشرفته شاهد مازاد سرمایه و بر عکس در کشورهای عقب افتاده شاهد کمبود سرمایه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش و فراگیرشدن توسعه نباید به این مقوله نگاه سیاسی داشت خواستار همدلی و کمک همه گروه ها و جناح های دلسوز کشور و نظام برای رشد و توسعه کشور شد.

رزم حسینی گفت: می توان در استان کرمان کارهای ابتکاری زیادی برای پیشرفت و توسعه استان انجام داد اما نیازمند حمایت و کمک دولت هستیم.

وی با انتقاد از مهاجرت های بی رویه به استان افزود: اگرچه استان کرمان مرزی نیست اما به دلیل هم مرز بودن با استان سیستان و بلوچستان مشکلات امنیتی و مهاجرتی این استان به استان کرمان منتقل می شود.

رزم حسینی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار افغانی از استان کرمان تردد می کنند که ۱۱۰ هزار نفر در این استان ماندگار می شوند افزود: افغانی ها اگر مایل به حضور در ایران هستند باید با پرداخت هزینه ها ویزا دریافت کرده و به صورت قانونی به کار مشغول شوند.

وی تزانزیت مواد مخدر را از دیگر معضلات مهم استان کرمان ذکر کرد و گفت: به دلیل عدم کنترل مطلوب در مبادی ورودی کشور و استان های همجوار ترانزیت مواد مخدر در استان کرمان نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

استاندار کرمان بر ضرورت برقراری عدالت در استان تاکید کرد و افزود: چرا هزینه های بالای شهر را باید ساکنان جنوب شهر بدهند در حالیکه مردم جنوب شهر نیز مالیات داده و حق برخورداری از نعمات را دارند.

وی خواستار تفویض برخی از اختیارات هیات دولت به استانداران شد و گفت: تفویض این اختیارات باعث تسریع حل مشکلات و رفع نیازمندی های استان می شود.

وی مقوله آب را از مسائل مهم استان کرمان ذکر کرد و افزود: انتقال آب از بخش های دیگر استان برای تامین نیازهای استان کرمان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه است که این امر اهمیت حفظ منابع آبی بویژه در بخش کشاورزی را می رساند چرا که بخش کشاورزی با ۲۷۰ میلیون متر مکعب بیشترین مصرف آّب در استان را دارد.

رزم حسینی بر اصلاح شبکه آبرسانی بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ارزش آب نزد مردم باید مانند نفت باشد و برای اصلاح شبکه آبیاری کشاورزی نیز باید برای کشاورزان مشوق و انگیزه ایجاد کنیم.

الهام امین زاده روز چهارشنبه در سفری یک روزه به شهر کرمان در بیست و سومین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران شرکت و با مدیران عالی استان از جمله استاندار کرمان، معاونان وی و نمایندگان استان کرمان در مجلس دیدار کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها