کد خبر: 39225 | زمان مخابره: 13:59:05 - چهارشنبه 7 آبان 1393 | بدون نظر | |

برای سومین بار نوای شهادت در کرمان نواخته می شود / تشییع ۴ شهید گمنام در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان :مراسم استقبال از شهدا، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه(۸آبان)در فرودگاه کرمان انجام می شود؛ سپس مشایعت شهدا در قالب کاروان خودرویی تا حسینیه ثارالله انجام و در طول مسیر نیز استقبال از شهدا انجام می شود.

به گزارش” پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بوتیا” ،  سرهنگ پاسدار حاج محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، در جلسه ستاد استقبال از ۴ شهید گمنام، به جزئیات مراسم استقبال از این شهدای والامقام پرداخت و با بیان اینکه استان کرمان در سال جاری برای سومین بار میزبان شهداست؛ اعلام کرد: برای اربعین حسینی(علیه السلام) نیز پیگیر تشییع و تدفین شهید گمنام برای یکی دیگر از شهرهای استان هستیم.

وی افزود: مراسم استقبال از شهدا، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه(۸آبان)در فرودگاه کرمان انجام می شود؛ سپس مشایعت شهدا در قالب کاروان خودرویی تا حسینیه ثارالله انجام و در طول مسیر نیز استقبال از شهدا انجام می شود.

این مسئول با افزودن اینکه مراسم وداع با شهدا، پنجشنبه شب (۸ آبان) در حسینیه ثارالله برگزار می شود؛ ادامه داد: پس از آن، این شهدا در ۴ هیئت بزرگ شهر کرمان در ۴نقطه مختلف میهمان می شوند و آخر شب به مهدیه شهدای صاحب الزمان منتقل و در صبح جمعه(۹آبان) میهمان دعای ندبه مهدیه صاحب الزمان هستند.

وی همچنین از پیش بینی استقبال از شهدا در مسیر انتقال به شهرستان زرند و منطقه کیانشهر(پابدانا) و نیز استقبال در ماهان و رفسنجان خبر داد و گفت: مراسم تشییع و تدفین شهدا صبح شنبه(۱۰آبان)در زرند و کیانشهر انجام می شود.

سرهنگ ابوالحسنی با یادآوری این مطلب که شهدا همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده وارد استان کرمان می‌شوند؛ گفت: این فرصت، فرصتی برای جمع کردن ثواب است و گرچه ما نمی‌توانیم نسبت به شهدا ادای دین کنیم اما به وسع خودمان باید در این فعالیت‌ها حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به تدفین شهدا در ماه شهید و شهادت و ماه متعلق به سرور شهیدان عالم و نیز اشاره به سن شهادت این شهدا که همگی جوان بودند؛ افزود: اتفاق عجیبی که افتاد این است شهدا در شب متعلق به حضرت علی اکبر(علیه السلام)(شب هشتم محرم) که آن حضرت هم جوان بودند تدفین می‌شوند.

این مسئول گفت: این شهدای والامقام در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی تک فاو تفحص شده و ۳تن از آنان ۲۷ سال و یکی از شهدا ۲۰ سال دارد.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ نقطه از استان کرمان در نوبت درخواست تدفین شهید گمنام هستند که این درخواست‌ها به تهران ارسال شده است.

در این جلسه همچنین در خصوص دعوت از دانشجویان برای حضور در مراسم وداع با شهدا تصمیم گیری شد.

بوتیا



ارسال نظر


آخرین خبرها