کد خبر: 39233 | زمان مخابره: 14:31:42 - چهارشنبه 7 آبان 1393 | بدون نظر | |

۲۷۰۰ هیات مذهبی در استان کرمان ساماندهی شدند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از ساماندهی بیش از دو هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیات ها دارای پروانه فعالیت هستند و سازمان تبلیغات اسلامی بر فعالیت آنها نظارت دارد.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام مهدی عرب پور  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه کرمان، شمار هیات های مذهبی در این استان را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۴۰ مورد برشمرد و افزود: همین تعداد اندک هیات نیز هنگام عزاداری با هم اختلاف نظر داشتند.

وی با اشاره به اینکه محرم و صفر از دیرباز در راستای ترویج فرهنگ دینی زمان مناسبی بوده است، اظهار کرد: کینه توزان و دشمنان نظام همواره با اشکال مختلف سعی در حذف یا تحریف این دو ماه داشته اند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه های فرهنگی تلاش برای برگزاری بی پیرایه آیین عزاداری حسینی است.

امام جمعه موقت کرمان به برنامه ریزی، سیاست ها و حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی از هیات های مذهبی اشاره و تاکید کرد: این اختلافات در حال حاضر به حداقل ممکن رسیده یا وجود ندارد.

وی گفت: موارد معدودی در استان کرمان علم گردانی و قمه زنی در گذشته وجود داشته که در حال حاضر اصلاح شده است.

حجت الاسلام عرب پور به برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی برای هیات های مذهبی طی ماه گذشته در شهرستان های استان کرمان اشاره کرد و افزود: ۱۲ شهرستان در شهرستان بافت و شهرستان های شرقی و جنوبی نیز در بم به همایش توجیهی هیات های مذهبی دعوت شدند و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: استفاده از علم صلیبی نیز در کرمان ممنوع شده است.

وی با اشاره به فعالیت مخرب برخی شبکه های ماهواره ای گفت: تعدادی از این شبکه ها در زمینه تندروی مذهبی و ایجاد بدعت در عزاداری ها فعالیت می کنند که خطر آنها به هیات های مذهبی گوشزد شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها