کد خبر: 39246 | زمان مخابره: 14:52:51 - چهارشنبه 7 آبان 1393 | بدون نظر | |

فرمانده انتظامی استان کرمان: ۲۹ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در استان کرمان وجود دارد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۲۹ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در استان کرمان وجود دارد.

1984_1

گزارش  نشانه نیوز، سردار حسین چناریان در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور است، اظهار کرد: این استان دارای ۲۳ شهرستان و ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک منطقه جغرافیایی شرق کشور قرار گرفته است که به جهت موضوعات مرتبط با مواد مخدر و  ویژگی‌های جغرافیایی با  مسائل اجتماعی روبرو است.

وی بیان کرد: مردم استان کرمان به سبب وجود حجم بالایی از آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های سنگینی را در ارتباط با مواد مخدر پرداخت می‌کنند که شاید حق مردم نجیب کرمان نباشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از حدود ۱۲۰ هزار فرد وابسته به اعتیاد در استان کرمان خبرداد و گفت: آمار معتادین تایید شده در استان کرمان بالای ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار معتاد پرخطر در استان کرمان وجود دارد، افزود: یکی از دغدغه مسئولان جمعیت زنان و کودکان آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده است که آمار زنان آسیب‌دیده در استان کرمان نسبت به آمار کشوری از درصد قابل توجهی برخوردار هستند.

سردار چناریان با اشاره به اینکه در عرصه حوزه مشارکت‌ها تلاش‌هایی انجام شده است، بیان کرد:  ۳۱ سمن پیشگیری و ۹ سمن‌ اشتغال‌زایی در استان کرمان وجود دارد.

۲۹ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در استان کرمان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج جلسه در ارتباط با کمیته‌های تخصصی سمن‌ها و نیز چهار میزگرد تخصصی برگزار شده است، گفت: ۲۹ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعیتاد در استان کرمان وجود دارد که ۲۷مرکز آن متعلق به مردان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به  اهمیت و نقش سمن‌ها، خواستار راه‌اندازی مرکزی به عنوان پایگاه فعالیت‌های سمن‌ها در زمینه پیشگیری مواد مخدر شد و افزود: باید مرکز تخصصی مواد روانگردان نیز در استان کرمان تأسیس شود.

سردار چناریان با اشاره به اینکه باید سازمان‌های مردم نهاد نیز در سطح مدارس تشکیل شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه جنوب کرمان در مسیر عبور مواد مخدر است باید سازمان‌های مردم نهاد در جنوب کرمان هم تشکیل شوند.

خیران در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در کرمان کمک کنند

وی خواستار توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه پایگاه‌های بسیج دانشجویی و محلات، حل مشکلات مربوط به مراکز بهبود اقامتی میان مدت، تغییر نگرش خیران و اجتماعی کردن آن شد و افزود: بسیاری از نهادهای خیریه در جامعه باید بدانند که کار خیر در حوزه پیشگیری موادمخدر کمتر از مدرسه ساختن نیست و این امر باید در جامعه  نهادینه شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان، بیان کرد: میزان اعتبارات در بحث سمن‌های پیشگیری ۲۰۰ میلیون ریال و سمن‌های درمانی ۵۶ میلیون ریال بوده که بسیار ناچیز است.

در حوزه زنان آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر کرمان باید یک برنامه‌ریزی ویژ‌ه‌ای انجام شود

سردار چناریان با اشاره به اینکه در حوزه زنان آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر استان کرمان باید یک برنامه‌ریزی دقیق و ویژ‌ه‌ای انجام شود، گفت: در گزارشات ستاد مرکزی، استان کرمان جزو چهار استانی است که در حوزه زنان آسیب‌پذیری بیشتری دارد.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر در استان کرمان مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز  وجود ندارد، اظهار کرد: یک سامانه در امر گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل مواد مخدر در استان کرمان  فعال شده است که در اجرای برنامه می‌تواند موثر باشد.

فرمانده انتظامی کرمان از پلمپ حدود هفت مرکز غیرمجاز توزیع متادون در کرمان خبرداد و خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی متادون در استان کرمان جمع‌آوری می‌شوند.تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها