کد خبر: 39352 | زمان مخابره: 12:26:24 - پنجشنبه 8 آبان 1393 | بدون نظر | |

۱۷۰ هزار دانشجو در استان کرمان تحصیل می‌کنند

استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۷۰ هزار دانشجو در استان کرمان تحصیل می‌کنند، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند در هر ترم دو ساعت از کلاس‌ها را به آشنایی دانشجویان با سوء مصرف مواد مخدر اختصاص دهند.

به گزارش  نشانه نیوز ، علیرضا رزم‌حسینی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه اعتیاد جدید و نو وارد شده به کشور همه انسانیت را از بین برده است، اظهار کرد: باید تدبیری برای اعتیاد نو و مصرف مواد صنعتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها و دانش‌ها در زمینه مواد صنعتی باید افزایش یابد، تصریح کرد: اعتیاد به مواد صنعتی یک بیماری ‌است و در گذشته همانند یک مجرم با آنها برخورد می‌شد، در حالیکه این افراد باید در بیمارستان‌ها بستری شوند.

استاندار کرمان بیان کرد: تصمیم‌گیری در زمینه آسیب‌های اجتماعی از سیاست‌های حکومتی است و در حوزه استانی نمی‌توان در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی دقیقی در مرکز کشور در زمینه پیشگیری از مواد مخدر انجام شود،گفت: باید در مدارس و دانشگاه نماهنگ‌هایی برای آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان در زمینه مصرف مواد مخدر نمایش داده شود.

وی تصریح کرد: دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران باید برای این بحران بزرگ اجتماعی و فرهنگی و غیرانسانی چاره‌اندیشی کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه با موج اعتیاد صنعتی جامعه از دورن پوسیده می‌شود، افزود: امیدواریم همه خیران و فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد، در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیشتر فعالیت کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار دانشجو در استان کرمان، اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در هر ترم دو ساعت از کلاس‌ها را به آشنایی دانشجویان در زمینه سوء مصرف مواد مخدر اختصاص دهند.

وی بیان کرد: استان کرمان همانند سایر استان‌های کشور دچار بحران استفاده جوانان از مواد مخدر است که یک روند فزاینده‌ای در کشور دارد.

استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: باید آشنایی مردم را با معضلات مصرف مواد مخدر از طریق همه نهادها انجام داد.تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها