کد خبر: 40440 | زمان مخابره: 11:05:00 - پنجشنبه 29 آبان 1393 | بدون نظر | |

آزمایشگاه ایدز استان کرمان در روز جهانی ایدز افتتاح می‌شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت:‌ خوشبختانه آزمایشگاه ایدز استان کرمان راه‌اندازی شده است که در روز جهانی مبارزه با ایدز افتتاح خواهد شد.

به گزارش  نشانه نیوز، دکتر”محمدمهدی گویا” در نشست پیشگیری از ابتلا به ایدز اظهار کرد: قطعاً کشورهایی که وضعیت اقتصادی بهتری دارند در پیشگیری و کنترل ایدز موفق‌تر هستند ضمن اینکه در کشور ما نیز خدمات به طور مناسب به بیماران ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: اما یکسری مسائل درگیر با ایدز مانند اعتیاد تزریقی و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های مناسب کنترل این بیماری را سخت می‌کند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ با انکار کردن واقعیات و یا نادیده گرفتن برخی اَعمال مذموم چیزی حل نمی‌شود بنابراین ما باید ابتدا بفهمیم مشکل و درد مسئله ایدز کجاست و سپس در صدد حل آن تلاش کنیم.
گویا به طرح” کرمان دوستدار برنامه‌های پیشگیری و کنترل ایدز” اشاره کرد و گفت: این طرح ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که در بازه زمانی پنج ساله انجام می‌شود و در صورت موفقیت به سراسر کشور نیز تعمیم داده خواهد شد.
وی افزود:‌ اصل این طرح چنین است که برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به ایدز در شهر کرمان تشدید، آموزش‌های لازم به مردم پررنگ و گروه‌هایی با رفتارهای پرخطر شناسایی و از ابتلای دیگران جلوگیری خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت بیان کرد: همچنین در قالب طرح” کرمان دوستدار برنامه‌های پیشگیری و کنترل ایدز” افراد مشکوک به انجام آزمایش تشویق شده و در صورت مثبت بودن نتیجه مراقبت‌های ویژه بر روی آنها صورت می‌گیرد، ضمن اینکه علاوه بر افراد اچ آی وی مثبت به خانواده‌های آنان نیز آموزش و مشاوره‌های لازم داده خواهد شد.
گویا تاکید کرد: خوشبختانه آزمایشگاه ایدز استان کرمان راه‌اندازی شده است که در روز جهانی مبارزه با ایدز افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ این آزمایشگاه یک شبکه آزمایشگاهی مدرن محسوب می‌شود که پیشرفته‌ترین خدمات تشخیص و کنترل را ارائه می‌کند.
گویا خاطرنشان کرد: آزمایشگاه ایدز کرمان می‌تواند هم به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و هم برای استان‌های همجوار خدمات عرضه کند، از این رو وجود آن فرصت مناسبی برای شناسایی افراد اچ آی وی مثبت و همچنین مشاهده تاثیر روند درمان بر روی بیماران خواهد بود.
انتهای پیام/



ارسال نظر


آخرین خبرها