کد خبر: 40596 | زمان مخابره: 15:54:38 - یکشنبه 2 آذر 1393 | بدون نظر | |

فراخوان استانی اولین سوگواره شعر اربعین منتشر شد

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان از انتشار فراخوان استانی اولین سوگواره شعر اربعین در کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز و  به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان، حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه اولین سوگواره شعر اربعین در کرمان به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و بزرگداشت واقعه عاشورا برگزار می شود، گفت: فراخوان استانی اولین سوگواره شعر اربعین در کرمان منتشر شد.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را گردآوری آثار جهت ایجاد بانک اشعار عاشورایی و استفاده از آنها در حوزه مداحی عنوان کرد و افزود: گرامیداشت پدید آورندگان آثار آئینی و کمک به انتشار آنها از دیگر اهداف برگزاری اولین سوگواره شعر اربعین است.

حجت الاسلام موسوی زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع، پرداختن به واقعه کربلا با ابعادی چون حماسه آفرینی، غیرت دینی، ولایت مداری، ظلم ستیزی و فرهنگ ایثار و شهادت را از موضوعات اشعار دانست و گفت: شرکت در سوگواره شعر اربعین با موضوعات مطرح شده مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار ۲۳ آذر جاری است، اعلام کرد: اعلام نتایج ۲۵ آذر و زمان برگزاری سوگواره ۲۸ آذر امسال است.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان با بیان اینکه شاعران می توانند آثار خود را به آدرس پستی واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز کرمان و یا از طریق آدرس الکترونیکی www.kerman.irib.ir صفحه اول بخش خبر و تصاویر ارسال کنند، خاطر نشان کرد: شرکت در تمام قالب های شعری آزاد می باشد و شرکت کنندگان می توانند حداکثر دو اثر به دبیرخانه سوگواره شعر اربعین ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه شعر خوانی به صورت رقابتی با حضور شاعران استان از بخش های برگزاری سوگواره است، گفت: از بیست اثر برگزیده تجلیل و به پنج اثر برتر جوایز سوگواره اهدا می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها