کد خبر: 40603 | زمان مخابره: 16:04:35 - یکشنبه 2 آذر 1393 | بدون نظر | |

افزایش ۲ برابری زکات در زرند

رییس ستاد زکات شهرستان زرند گفت: امسال زکات جمع آوری شده در شهرستان زرند نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش نشانه نیوز ،حجت الاسلام محمدرضا سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زکات جمع آوری شده در همان مناطق برای اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.

وی بیان کرد: عمده محصولات شهرستان زرند پسته و سیاه درخت است و زکات واجب در شهرستان زرند بسیار کم است اما مردم در پرداخت زکات مستحبی توجه ویژه ای دارند.

وی گفت: کار جمع آوری زکات توسط مبلغین در مناطق مختلف شهرستان انجام می شود.

رییس ستاد زکات شهرستان زرند افزود: فرهنگ سازی برای پرداخت زکات مهمتر از پرداخت آن از سوی مومنین است.

وی اظهار کرد: هشت ماه سال جاری بیش از چهار میلیارد ریال زکات در شهرستان زرند جمع آوری شده است.

سلطانی گفت: مردم خداجوی زرند بیش از هشت هزار اصله درخت پسته، بادام و گردو را به ستاد زکات این شهرستان اختصاص دادند که پلاک گذاری شدند و عواید این درختان صرف هزینه های نیازمندان همان محل می شود.

وی افزود: از محل جمع آوری زکات تاکنون بیش از ۳۰ پروژه عام المنفعه در شهرستان زرند از قبیل ساخت مساجد، تکایا، کتابخانه، نمازخانه و ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان هزینه شده است.

وی گفت: ۲ خانه بهداشت نیز در مناطق دشتخاک و حسین آباد با کمک ستاد زکات در حال احداث است که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

سلطانی افزود: فرهنگ سازی و زمینه سازی در عین عمل به این دو فریضه بر همه مومنین تکلیف و وظیفه بوده و این امر تا آنجا مهم است که خداوند نماز را در کنار زکات گذاشته و نماز بدون پرداخت زکات قبول نخواهد شد.

وی گفت: زکات به فرموده حضرت زهرا (س) سبب افزایش رزق و روزی و توسعه آن شده و دستور خداوند، روایت رضوی و وصیت علوی در عمل به این امر و تبلیغ آن بر مومنین حجت را به اتمام رسانده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها