کد خبر: 41911 | زمان مخابره: 15:41:25 - چهارشنبه 26 آذر 1393 | بدون نظر | |

ابوترابی فرد: هیات دولت نماد وحدت حوزه و دانشگاه است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات دولت، نماد وحدت حوزه و دانشگاه و رییس جمهوری یک شخصیت برآمده از تفکر دینی است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان افزود: مسئله مهم و کلیدی وحدت و حوزه و دانشگاه از ابعاد و دریچه های گوناگون قابل بحث است.

وی اظهار کرد: از یک زاویه و نگاه ایران امروز نماد روشنی از وحدت حوزه و دانشگاه است زیرا مدیریت کشور در سطوح کلان و میانی با حضور و مشارکت تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه سامان یافته است.

نایب رییس اول مجلس نهم گفت: سکاندار هوشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی فقیه اصیل و شجاع و تربیت یافته در محضر قرآن و عترت رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی نماد حضور اندیشه و تفکر بالنده برآمده از قرآن و عترت در مدیریت، رهبری و هدایت نظام است.

وی ادامه داد: بازوان این شخصیت عالی قدر در انجام مسئولیت مهمی که عهده دارند، نخبگان حوزه و دانشگاه، چهره های تربیت یافته دو حوزه مهم علمیه کشور و انسان های آراسته به علم و اخلاق هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: بازوان ایشان شخصیت های تربیت یافته در دو نهاد حوزه و دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: مجلس نیز از این منظر نماد وحدت و حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه افتخار حضور چهار دوره در نهاد قانونگذاری را دارد گفت: بدون کمترین زاویه و اختلاف با انسجام و هماهنگی ستودنی، تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه برای دست یابی به اهداف والای نظام هماهنگ حرکت می کنند و اندوخته های علمی و ظرفیت های انسانی خود را به عنوان سرمایه ای در خدمت اهداف نظام قرار داده اند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا می توان گفت نظام جمهوری اسلامی محصول وحدت و پیوند و حضور تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه در اریکه مدیریت کشور است و اراده نظام بر ارتقای این جایگاه می باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای ظرفیت علمی، اخلاقی و مدیریتی تربیت یافتگان دو نهاد و ارتقای تعامل و هماهنگی آنان برای انجام مسوولیت بزرگی است که بر عهده دارند، ضروری است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: از نگاه دیگر وحدت حوزه و دانشگاه را می توان به پیوند علم و دین تفسیر کرد.

وی اظهار کرد: صاحبنظران مسایل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در یک نگاه کلان حوزه را نماد دینداری و دین باوری و دانشگاه را نماد علم محوری و دانش مداری می دانند.

وی گفت: پیوند حوزه و دانشگاه در این نگاه به معنای پیوند علم و دین است و این تحلیل در جوامع امروز غربی قابل تفسیر و دست یافتگی است اما در کشور ما قابل نقد است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: اگر حوزه دین را حوزه بریده از علم یا در مقطعی در تقابل و رویارویی با دانش بدانیم همان طور که در دوران تحول غرب رخ داد و نظام سیاسی امروز حاکم بر دنیای غرب از منظری ثمره تقابل و جنگ علم و دین و حربه تفکر سکولار بر ارزش ها و اندیشه های دینی است.

وی گفت: با این نگاه پیوند حوزه و دانشگاه به معنای پیوند علم و دین است اما در نظام اسلامی و در هندسه تفکر دینی و آموزه های قرآن و عترت، دین، علم، حوزه و دانشگاه دو نام برای یک حقیقت و یک گوهر هستند.

وی تصریح کرد: رسالت حوزه دستیابی به قله های علم و معرفت است ما در حوزه و در مباحثات علمی حوزیان فقط یک خط قرمز می شناسیم و آن برهان، استدلال، اتقان در منطق و سخن است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بگوییم انبیای الهی و پیامبر اعظم آمده است تا اندیشه مبتنی بر علم و دانش را در جامعه بشری نهادینه کند سخن حقی است.

وی تاکید کرد: خروجی مدرسه دین، انسانی است که تنها در پرتو مشعل دانش و علم حرکت می کند و مبانی اعتقادی و اصول رفتاری خود را بر این اصل تنظیم می کند.

وی گفت: هر عنصر ساده حوزوی شخصیتی دارد که وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت علم و دین را به نمایش می گذارد و هر فرد دانشگاهی نیز شخصیتی است که پیوند علم و دین را در چهره نورانی او می بینیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: انقلاب اسلامی تمام دستاورهای خود را پرتو این ارزش ماندگار و راهگشا و الهام بخش دارد.

وی گفت: تمام کسانی که راه را برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی هموار کردند نماد وحدت علم و دین و حوزه و دانشگاه بوده اند و دفاع مقدس نیز تجسم پیوند علم و دین است.

وی افزود: سردار سرافراز سپاه اسلام و چهره نامدار امروز عالم سیاست و حوزه امنیتی و دفاعی سردار سلیمانی نماد پیوند علم و دین است.

نایب رییس اول مجلس نهم بیان کرد: این دانش و تجربه انباشته شده در پرتو انوار پرفروغ ایمان شخصیتی می سازد که در سخت ترین جبهه های نبرد می درخشد راه می گشاید و دشمن را با همه توان به زانو در می آورد.

وی با بیان اینکه یاران سردار سلیمانی نیز این چنین بودند گفت: همکارانم که بیشتر یاران این مدرسه اند همین حوزه را تجربه کرده اند و استاندار کرمان نیز یک رزمنده تربیت یافته در همین حوزه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی گفت: اگر در چهره نورانی شهید تهرانی مقدم علم دین تجسم نمی یافت ایران که دیروز قدرت ساخت یک خوراک آر پی جی را نداشت امروز با موشک های قاره پیما که قدرت هدف گیری هدف های متحرک را دارند و موشک های بالستیک سطح امنیت ایران را در این حد ارتقا نمی بخشید که قدرت نظامی شیطانی آمریکا را در منطقه شکار کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: ما برای سلوک، حرکت، تصمیم گیری و تصمیم سازی یا باید بر مبنای متقن برآمده از استدلال و برهان قابل اعتماد تکیه کنیم یا بر نقل معتبر مبتنی بر براهین روشن که هر دو پیام آور حقیقت هستند.

وی تصریح کرد: اختلافات سیاسی ما امروز عموما ریشه در دانش و علم ندارد بلکه ریشه در جهل دارند.

وی اظهار کرد: اگر هوی را کنار بگذاریم و اگر تسلیم حقایق ناب علمی شویم و براساس ارزش های ناب قدم برداریم اختلافات ما به حداقل ها کاهش پیدا می کند.

نایب رییس اول مجلس نهم گفت: منشاء اختلاف، سرکشی و زیاده خواهی است و این اختلاف مورد نکوهش قرآن قرار دارد.

وی با اشاره به گفت گو با هیات پارلمانی عراق در شب گذشته اشاره تصریح کرد: آنها ایران را رمز ثبات، اقتدار و پایداری ملت عراق می دانستند.

وی گفت: آنان سردار قاسم سلیمانی را پیام آور عزت و شکوه برای این ملت می دانستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: این جایگاه چگونه به دست آمده است، کدام رکن رکین است که از اوضاع پرتلاطم تحریم و مسایل سیاسی خلق شده در واقعه بین دولت گذشته و مجلس، چالش های سنگین حاکم بر کشور حماسه سیاسی بزرگ استثنایی اقتداربخش ۲۴ خرداد را خلق کند.

وی گفت: هوشمندی در دنیای سیاست این است که این رکن رکین را شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی عالیقدر، هوشمند و مدبر نظام و بازوان توانای ایشان که شما ملت ایران هستید بداند.

وی ادامه داد: حراست از این رکن، تقویت این استوانه اقتدار آیا قابل نقد و تردید است؟ سخن پراکنی ها در مورد مسایل فتنه و تلاش برای زدون آسیب های جدی حرکت های برخی چهره ها با کدام منطق قابل تردید است؟

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مصیبتی که امروز دنیا با او روبرو است فاصله علم و اخلاق است.

وی ادامه داد: علم، دانش و فناوری ابزاری برای دستیابی صاحبان قدرت به آرمان ها و اهداف نامشروع و مصادره منافع ملت ها به نفع منافع نامشروع خود است.

وی تاکید کرد: نزاع دنیا با آمریکا بر سر این حقیقت است که او می گوید به هر نقطه ای از دنیا که پا بگذاری روی دم من است و منافع خود را در خارج از مرزها در دنیای اسلام و منطقه تعریف می کند و دانش و تکنولوژی ابزاری برای دستیابی به این منافع نامشروع است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مشکلات اقتصادی و تنگناهای فرهنگی که امروز با آن روبرو هستیم به دلیل تصمیماتی است که مبنی بر علم نبوده، تحریم مشکل کشور ما نیست، بالا رفتن و پایین آمدن قیمت نفت مشکل کشور ما در عرصه اقتصادی نیست بلکه مشکل آن است تصمیماتی می گیریم که بر مبنای علم نیست.

وی تاکید کرد: نباید هزینه های کشور را بدون تامین منابع لازم افزایش دهیم و نباید کشور را گران اداره کنیم و نباید سرمایه های به وجود آمده از فروش نفت را برای اداره کشور خرج کنیم این غلط و اشتباه است.

وی ادامه داد: دولت و مجلس تصمیم بگیرند درآمدهای نفت را که در بودجه آوردند به عنوان استقراض بیاورند و به ملت ایران اعلام کنند اینها درآمد نیستند و سرمایه ملی است که ما از آن برای اداره امور جاری استفاده می کنیم و باید به صندوق ملت بازگردانیم و در این مورد متعهدیم و به سمت اصلاح کشور قدم برداریم.

این همایش در آستانه ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها